Искате бърз метаболизъм? Правете тези 5 неща всеки ден

Кои добавки да не забравяме и защо да наблегнем на тежестите

Често приемаме, че за да изгорим повече калории, трябва да следваме определен режим на хранене, като например да ядем само плодове и зеленчуци или да минем само на сокове.

Експертите обаче са категорични, че има естествени подобрители на метаболизма, които могат да ускорят храносмилателните процеси в организма ви и те не са сложни. Вече знаем, че ускорителите на метаболизма могат да дойдат под формата на храни и напитки като авокадо, зеле и зелен чай матча. Но по-важното е да се опитаме да си изградим навици, които да станат част от ежедневието ни.

Тайната на треньорите за по-добър метаболизъм

Метаболизмът е специфичен за всеки един човек. Според проучванията той се определя от това кога сте родени. Това обаче не означава, че не може да промените начина, по който той работи и следните пет неща правят точно това:

Закусвайте
Всички знаем старата мърдост, че закуската е най-важното ядене на деня. Но истината е, че метаболизмът ще се забави, ако не се доставя достатъчно храна на тялото, за да работи непрекъснато, така че е важно да се храним през целия ден. “Закуската кара тялото да гори енергия и да продължава да гори енергия”, казва д-р Марк Хайман, специалист по интегративна и функционална медицина. Проведено изследване пък показва, че 78% от участниците са загубили тегло (и го поддържат с лекота след това), като са започнали да закусват.

Как да предотвратим задържането на вода

Включете Омега-3 мастни киселини
Важно е в менюто ни да присъстват Омега-3 мастни киселини, които се съдържат в риби като сьомга и риба тон. Те реагират с хормона лептин, който влияе на метаболитните процеси в тялото и ускоряват работата на храносмилателната система. В действителност, приема на определени вода риба може да увеличи броя изгорени калории с около 400 на ден.

Не забравяйте пробиотиците
Вероятно напоследък непрекъснато чувате, че трябва да приемате пробиотици и ако все още не сте започнали – време е. Те са изключително важни за правилната функция на храносмилателната ни система. “Пробиотиците и пребиотиците допринасят за редовното изхождане и нормалната работа на червата”, казва д-р Джо Ан Хътнер.

Какво да не приемаме след тренировка

Вдигайте тежести
Чрез вдигането на тежести се увеличава мускулната маса на тялото. За да ви убедим да включите гиричките в тренировката ви, ще ви кажем как ще ви подейства за по-дълъг период от време. Ако едно 30-годишно момиче прави силови тренировки по 30 минути, два пъти седмично, в продължение на четири месеца, то ще увеличи общата си метаболитна скорост с 100 калории на ден. Така ще започне да отслабва без да променя начина си на хранене, а и ще годи калории, дори в дните, в които не тренира.

Програма: Супер тяло за 1 месец?

Спете
Недостатъчното количество сън може да повлияе на целия ви организъм, включително и на метаболизма ви. “Направете го като приоритет и започнете да спите по седем до девет часа всяка нощ, за да държите нивата на хормоните под контрол, включително и на кортизола, който кара тялото да съхранява повече мазнини”, казва д-р Джош Екс. Когато не ви достига сън, нивата на кортизол се повишават, а това води до покачване на теглото и до инсулинова резистентност.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве17 ЮНИ 2018

Как да предотвратим задържането на вода

Какви са причините и как да се спасим от този проблем?

Здраве15 ЮНИ 2018

Оставете недоспиването в миналото

Няколко навика нарушават съня и ни карат да будуваме цяла нощ

Здраве11 ЮНИ 2018

Как да си помогнем с подутите крака и разширените вени

Време е да обърнем внимание на диетата и на ежедневния ни ритъм на живот