Какво да не приемаме след тренировка

Или защо не трябва да наблягаме на салати и енергийните блокчета?

Ако искате да се сдобиете с изваяно тяло, потейки се във фитнес залата, трябва да избягвате някои продукти след тренировка.

Солени храни
Нормално е след тренировка тялото ви да си поиска нещо солено, след като с потенето над кростренажора сте елиминирали вещества като калия например. Приемането на солени храни обаче също намалява нивата на този елемент, който е много важен за функционирането на клетките. Затова специалистите съветват чипсът да е последното нещо, за което да се сетите след като сте свършили с упражненията си.

Сладки и газирани напитки
Не е чак такава грешка да изпиете някакъв сок след тренировка, ако сравняваме с похапването на сладко. Все пак не утолявайте жаждата си с подсладени напитки. Това се отнася и за спортните такива. Защото този вид напитки не помагат на организма, ами допълнително забавят метаболизма. В краен случай можете да си вземете спортна напитка, за да възстановите изгубените електролити. Но това важи само ако сте се потили изключително много. За да утолите жаждата си пийте вода и хапвайте банани, за да си набавите калий.

Не правете това след тренировка

Мазни храни и закуски
Всякакви мазни храни като пържени картофки, чипсове, дюнери, чийзбургери и т.н., които могат да ви заситят след тренировка, са абсолютно забранени. Специалистите обясняват, че те ще унищожат прогреса, който сте постигнали във фитнес залата. Причината за това е, че мазнината забавя храносмилането. Основната цел на тренировката е да заредите измореното от упражнения тяло с гликоген и да намалите количеството мазнина в тялото ви, а с този тип храна ще постигнете точно обратното.

Сурови зеленчуци
Изненадващо, но експертите сочат, че и суровите зеленчуци не са подходяща храна за след тренировка. Те обясняват, че те не са достатъчни, защото съдържат минимум калории, които не могат да поддържат добър метаболизъм. Ако все пак решите да хрупате само салати, то добавете някакъв протеин като кисело мляко, фъстъчено масло, ядки или хумус. Стойте далеч обаче от мазни кремчета.

Какво е най-подходящо да ядем след тренировка?

Сладкиши
Макар да ви трябват въглехидрати за възстановяване на изгубеното гориво в мускулите си (гликоген) след тренировката, не прибягвайте до сладкиши, които не само ще запушат артериите ви, но и ще ви докарат още мазнини. Вместо това изберете препечена пълнозърнеста питка с малко фъстъчено масло или сушени плодове.

Енергийни блокчета
Енергийнитe блокчета са предназначени да ви дадат енергия, което трябва да стане преди тренировка, а не след това. За съжаление обаче много хора грабват тази храна след като са се изпотили яко в залата.
Малките енергийни блокчета са пълни със захар, което ще забави много метаболизма ви и ще стимулира тялото ви да произвежда повече мазнини.

Ако не ви достигат сили по време на тренировка

Млечен шоколад
Любимата сладост на всички е сред забранените храни, които да се поемат след тренировка. Млечният шоколад ще ви донесе много повече вреда, отколкото полза. Тъмният шоколад обаче (този с над 70% какао) е нещо друго. Той е полезен антиоксидант, който спомага за намаляването на свободните радикали и съдейства за успокояване на възпалителните процеси. Това от своя страна спомага за по-бързото възстановяване след тренировка. Специалистите обаче съветват да го хапвате с мярка.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети14 ОКТОМВРИ 2019

Отслабване с интервален прием на въглехидрати

Този режим редува висок с ограничен прием на въглехидрати, в зависимост от активността ни през деня

Диети13 ОКТОМВРИ 2019

Безглутеновата диета подобрява секса

Интересно проучване ни дава съвет как да подобрим здравето и сексуалния си живот

Диети11 ОКТОМВРИ 2019

4 детокс храни, които да включим в ежедневното си меню

Те ще подобрят резултатите от диетата и ще подсилят имунната ви система

Диети09 ОКТОМВРИ 2019

Двете диети, които могат да се превърнат в начин на живот

Точно затова диетолозите ги препоръчват най-силно