Здраве13.07.2017

Как да се спасим от безсънието в горещините?

Ето какво да опитате и да видите ползите съвсем скоро

В големите горещини често се оплакваме от безсънни нощи и каквото и да опитаме, не постигаме така желаното спокойствие. А на сутринта се събуждаме с умора и сенки под очите. Но как да се справим с това?

Специалистите съветват да обърнете внимание на храната. Те разкриват, че при проблем със съня, можете да заложите на определени храни на вечеря, които гарантират спокойни и непробудни нощи. Ето какво да добавите в менюто си, за да се събуждате свежи и отпочинали:

Сладки картофи
Сладките картофи съдържат големи количества калий, който действа отпускащо на мускулите и предизвиква здравословен сън. Доказано е, че консумирането на сладки картофи през деня, води до по-лесно заспиване. Важно е да се отбележи, че по-голямата част от хранителните вещества се намира в обелката на картофите. Следователно е хубаво да хапвате този зеленчук изцяло, за да извлечете всички ползи от него.

По-добър сън, благодарение на етеричните масла

Банани
Бананите от своя страна имат в себе си големи количества естествен калий, който действа като мускулен релаксант. Освен това те са източник и на витамин В6, който е една от най-важните естествени съставки в производството на мелатонин. А както вече разбрахме, увеличаването на неговото ниво помага на хората, страдащи от хронично безсъние.

Зеле

Много хора мислят погрешно като смятат, че само в млечните продукти има големи количества калций. Сега обаче става ясно, че зелето, както и други листни зеленчуци като спанака, съдържат това вещество. Новите научни изследвания показват, че хората, които страдат от безсъние, им липсва именно калций. Така че хапвайте спанак и зеле не само, за да сте силни като Попай Моряка, но и за здрав сън.

Череши
Черешите и сокът от този плод помагат много на съня. Те съдържат големи количества от хормона мелатонин, които могат да облекчат безсънието. Знае се, че мелатонинът помага да се регулира съня и за правилното функциониране на организма. Ако постоянно се чувствате уморени и не можете да спите по цели нощи, има вероятност да нямате достатъчно количество от този хормон.

Валериана
Валерианата е билка, която можете да купите навсякъде. В продължение на хиляди години, тя е използвана от най-ранните заселници за лечение на нервност и безсъние. Важно е да се отбележи, че няма научни изследвания, които да доказват, че тя лекува безсънието, но много хора я използват ежедневно, за да спят спокойно. Важно е да се отбележи, че преди да започнете да я използвате, трябва да се консултирате с лекар.

Не яжте това на вечеря, ако искате лек сън

Лайка
Подобно на валериана, лайката е билка, която е била използвана в продължение на години за лечение на много здравословни проблеми от стомаха, през стреса до липсата на сън лайката може да бъде използвана като чай, който помага много на тялото да се отпусне и успокои. Което е предпоставка за спокоен сън.

Едамаме

Соята тип едамаме (която се събира точно преди да узрее) се използва предимно в азиатската кухня, но тя е отличен източник на въглехидрати, протеини, фибри и множество витамини. Учените обясняват, че този сорт соя може да помогне за облекчаване на безсънието и да облекчи симптомите на менопаузата. Този продукт съдържа в себе си естроген, който може да предотврати горещите вълни през нощта, които нарушават съня.

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Адриана Лима само на течности преди шоуто на VS

Супермоделът се награждава с пица след грандиозното дефиле

Какво закусва един ангел на Victoria's Secret?

Рецептата на Роми Стридж за здравословен (и много вкусен!) старт на деня

Протеинът на младостта...

Kолагенът е онази магична съставка, която бори процесите на старене в човешкото тяло

Защо кестените са перфектната храна за зимата

Какви са техните свойства и колко калории има в тях

Червеното месо превръща мъжете в полови атлети

Или защо трябва да внимават с промените в диетата си

Йога за лице върши чудеса при двойна брадичка

Атакувайте проблема с тази стратегия, в която включихме най-добрите трикове и терапии

Пилатес и много плодове за Мелания Тръмп

Kато бивш модел, първата дама на САЩ и до днес не прави компромиси с перфектната си форма

Свалете 4 кг до празниците

Ето няколко примерни менюта, които ще укротят глада и ще ви вталят

Добре оформени гърди само с няколко упражнения

Изпълнявайте програмата поне два пъти седмично за бърз резултат

Как да бъдем по-здрави през ноември

3 малки промени в начина на живот, които се отразяват прекрасно

Как да познаете, че организмът ви страда от липса на желязо

Този проблем се среща главно при жените и не бива да бъде пренебрегван

Здравословният десерт на Кортни Кардашиян за повече енергия

Предлагаме ви два варианта на любимата закуска на риалити звездата