Здраве & Фитнес : Диети20 ЯНУАРИ 2015

Тайната на петте най-полезни диети в света

Ето как го правят французите, италианците, хората в Азия и в скандинавските страни

За да направи проучвания за книгата си от 2010 г., известният треньор и специалист по храненето Харли Пащернак обиколил почти целия свят, изучавайки хранителните навици на хората.

В различните държави той открил множество специфични привички, свързани с храненето. Забелязал например, че в Япония консумират огромно разнообразие от водорасли. В Китай пък се стараят всяко ядене да включва пет различни цвята плодове или зеленчуци. Но общите изводи, които си направил, е че в Америка и в останалата част от света хората подхождат към храната по много различен начин. Американците сервират много по-големи порции, не обръщат внимание дали се хранят със сезонна продукция, добавят големи количества сол и захар към порциите си.

При средиземноморския, скандинавския и японския режим на хранене, хората залагат изключително много на регионалната продукция и на сезонните плодове и зеленчуци. Това е нещото, което според Пащернак отличава най-здравословните диети в света. Друга обща черта на народите, които се славят със здравословен начин на хранене, че за тях сядането на трапезата е събитие, те се хранят бавно с питателна храна и се наслаждават пълноценно на всяка хапка, вместо да излапват по някоя купа мюсли между другото.

Средиземноморска диета

Какво представлява: Това е типичният начин на хранене на хората от Средиземноморския регион. Освен че консумират изключително много местни продукти, хората от държави като Гърция и Италия държат на храненето като ритуал.
Типични храни: Плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни, зеленолистни, ядки, зехтин. Освен това – риба, пиле, по някоя чаша червено вино.
Ползи:  Полезните ефекти на средиземноморската диета се изучават още от 70-те години. Изследователите са категорични, че този тип хранене помага за регулиране на теглото, предодвратяване на диабета и е добра профилактика на сърдечно-съдовите заболявания.

Нова Скандинавска диета

Какво представлява: Специалистите по хранене разработват тази диета с цел да включва 35% по-малко месо от традиционната датска диета, повече пълнозърнести храни и като цяло поне 75% храна с органичен произход. Прилича на средиземноморкста диета по това, че набляга на много плодове и зеленчуци и на пълнозърнестите храни и зехтина. Ограничена е консумацията на червено месо, захар и алкохол. Приоритет се дава на хранителната продукция от Дания, Финландия, Исландия, Норвегия и Швеция.
Типични храни: Пълнозърнеста храна, например овес и ръж. Местни плодове и зеленчуци, включително шипки, кореноплодни зеленчуци, брюкселско зеле, броколи. Нискомаслено мляко, свинско, агнешко, сьомга, херинга и месо от елен.
Ползи: Според едно проучване, Новата скандинавска диета повлиява гените, които могат да отключат наднормено тегло и по-специално напълняването в областта на корема. Намалява риска от диабет тип 2. Освен това, учените поощряват този тип хранене заради положителният екологичен и социоикономически ефект.

Още на стр. ii

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети23 МАРТ 2019

Диетата "фактор Ф" ще ни вкара във форма за лятото

Може ли това да е лесната за следване диета, която винаги сме търсили?

Диети13 МАРТ 2019

Как никога да не сме гладни с по-малко храна

Ако опитвате да ограничите количеството храна, която консумирате, тези съвети ще ви помогнат.

Диети11 МАРТ 2019

Храните, които помагат на сърцето ни

Похапвайте тези храни, за да се радвате на здраво сърце.

Диети23 ФЕВРУАРИ 2019

Алкохол и диета? Мисия възможна!

Разберете по колко и какво може да пиете, и пак да се отървете от досадните килограми