Здраве & Фитнес : Диети20 ЯНУАРИ 2015

Тайната на петте най-полезни диети в света

Ето как го правят французите, италианците, хората в Азия и в скандинавските страни

За да направи проучвания за книгата си от 2010 г., известният треньор и специалист по храненето Харли Пащернак обиколил почти целия свят, изучавайки хранителните навици на хората.

В различните държави той открил множество специфични привички, свързани с храненето. Забелязал например, че в Япония консумират огромно разнообразие от водорасли. В Китай пък се стараят всяко ядене да включва пет различни цвята плодове или зеленчуци. Но общите изводи, които си направил, е че в Америка и в останалата част от света хората подхождат към храната по много различен начин. Американците сервират много по-големи порции, не обръщат внимание дали се хранят със сезонна продукция, добавят големи количества сол и захар към порциите си.

При средиземноморския, скандинавския и японския режим на хранене, хората залагат изключително много на регионалната продукция и на сезонните плодове и зеленчуци. Това е нещото, което според Пащернак отличава най-здравословните диети в света. Друга обща черта на народите, които се славят със здравословен начин на хранене, че за тях сядането на трапезата е събитие, те се хранят бавно с питателна храна и се наслаждават пълноценно на всяка хапка, вместо да излапват по някоя купа мюсли между другото.

Средиземноморска диета

Какво представлява: Това е типичният начин на хранене на хората от Средиземноморския регион. Освен че консумират изключително много местни продукти, хората от държави като Гърция и Италия държат на храненето като ритуал.
Типични храни: Плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни, зеленолистни, ядки, зехтин. Освен това – риба, пиле, по някоя чаша червено вино.
Ползи:  Полезните ефекти на средиземноморската диета се изучават още от 70-те години. Изследователите са категорични, че този тип хранене помага за регулиране на теглото, предодвратяване на диабета и е добра профилактика на сърдечно-съдовите заболявания.

Нова Скандинавска диета

Какво представлява: Специалистите по хранене разработват тази диета с цел да включва 35% по-малко месо от традиционната датска диета, повече пълнозърнести храни и като цяло поне 75% храна с органичен произход. Прилича на средиземноморкста диета по това, че набляга на много плодове и зеленчуци и на пълнозърнестите храни и зехтина. Ограничена е консумацията на червено месо, захар и алкохол. Приоритет се дава на хранителната продукция от Дания, Финландия, Исландия, Норвегия и Швеция.
Типични храни: Пълнозърнеста храна, например овес и ръж. Местни плодове и зеленчуци, включително шипки, кореноплодни зеленчуци, брюкселско зеле, броколи. Нискомаслено мляко, свинско, агнешко, сьомга, херинга и месо от елен.
Ползи: Според едно проучване, Новата скандинавска диета повлиява гените, които могат да отключат наднормено тегло и по-специално напълняването в областта на корема. Намалява риска от диабет тип 2. Освен това, учените поощряват този тип хранене заради положителният екологичен и социоикономически ефект.

Още на стр. ii

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети22 ФЕВРУАРИ 2019

Трикчетата, които да ви спасят от напълняване през уикенда

Кои са най-големите врагове на диетата ви и как да ги "преборите"

Диети15 ФЕВРУАРИ 2019

Ползите от диетата Дубров (Интервално хранене)

Режимът позволява хранене само през 8 часа от денонощието

Диети08 ФЕВРУАРИ 2019

3 хитри начина да се храните здравословно в офиса

Които ще ви помогнат и в борбата с килограмите

Диети01 ФЕВРУАРИ 2019

6 храни, които се борят с мазнините на корема

Да ги включите в менюто си е първата стъпка към мечтаните плочки