Здраве & Фитнес : Диети11 ОКТОМВРИ 2018

13 от най-добрите храни за енергия и мускулна маса

Повечето атлети залагат именно на тях

Бадеми. Те са чудесен източник на витамин Е, който е супер важен за правилното функциониране на организма. Приемайте ги като следобеден снак или в комбинация с йогурт, плодове или салати.

Яйца. Чрез тях си набавяте 10% от препоръчителния дневен прием на протеини и така захранвате мускулите си. Избягвайте ги пържени, за да не добавите излишни калории и мазнини.

Боб. Само една купичка е достатъчна за да си набавите протеин, фибри и фолиева киселина. Освен това, заради ниския си гликимичен индекс, те се усвояват по-бавно от организма и така ви държат сити за дълго време.

Замразени зеленчуци. Те са чудесна идея как да си набавяте витамин C и B-каротен целогодишно, тъй като миксовете, които се предлагат в супермаркерите, съдържат голямо разнообразие от различни зеленчуци.

Сладък картоф. В него се съдържат редица полезни вещества: витамин C и А, желязо, магнезий и мед. Освен, че е по-полезен от обикновения картоф, сладкият печели по точки и заради вкуса си, който не изисква да го овкусявате много.

Портокали. Чрез тях ще засилите имунната си система и ще се енергизирате поради високото им съдържание на витамин C.

Микс от зелени зеленчуци. Броколи, аспержи и зелен фасул - идеалната комбинация от антиоксиданти, които се грижат за мускулите ви, особено след тежка тренировка.

Пълнозърнест хляб. Той е чудесна алтернатива на белия хляб за тези, които изпитват голяма трудност да се откажат от въглехидратите. За най-добри резултати заложете на хляб, който съдържа и богато разнообразие от семена.

Пълнозърнеста паста. На същия принцип като пълнозърнестия хляб - набавяте си необходимите въглехидрати, както и витамин В. Комбинирайте я с песто и броколи или по-лек сос и риба, за да не прекалите с калориите.

Пилешко месо. Има ли нужда да споменаваме колко много протеин и колко малко (всъщност никакви) калории съдържа пилешкото месо? В раздела "Рецепти" може да откриете много идеи за това как да приготвите бързо много вкусно и здравословно пиле.

Черен шоколад. Уточняваме, че става дума за наистина черния шоколад, съдържащ висок процент на какао. Горчивият вкус ще ви спре от това да преядете с него, а същевременно ще си набавите витамин В12.

Йогурт. Един чудесен източник на протеин и калций, който съдържа и бактерия, спомагаща за храносмилането. Комбинирайте го с плодове и ядки за още по-добър вкус.

Замразени горски плодове. Те съдържат много витамин и антиоксиданти, необходими на тялото да възстанови енергийните си запаси. Може да ги добавите към смутито си или да ги хапнете в комбинация с йогурт.

Последвайте примера на атлетите – те със сигурност знаят как се поддържа фигурата

Когато им предстои състезание, спортистите стават изключително внимателни към храната, която приемат. За тях е много важно да извлекат максимална полза от менюто си и така да заредят организма си с достатъчно енергия и да увеличат мускулната си маса за още по-голяма издържливост.

Дори да не участвате в маратон, със сигурност ще ви е от полза да вземете пример от атлетите и да преустановите диетата си, за да дадете най-доброто на тялото си.

Ако през деня си набавите необходимата енергия чрез здравословна храна, нямалявате риска от преяждане с висококалорични десерти и тестени изделия. Освен това, здравословната храна ви помага да отслабнете и когато тя “захранва” мускулите ви, много по-лесно ще разградите мастните депа.

Направихме списък с 13-те супер храни, които ще ви енергизират и дори ще увеличите мускулите ви. Разберете кои са те като разгледате галерията.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети10 АВГУСТ 2019

Полезна закуска за различните зодии

Палачинки, сандвич или френски тост? Ето какво да изберете:

Диети09 АВГУСТ 2019

10 храни, които се борят с целулита

Включете следните продукти, за да се сдобиете с перфектно дупе

Диети08 АВГУСТ 2019

Лесни и свежи хапки до 150 калории

Заложете на здравословните плодове и няма да съжалявате

Диети07 АВГУСТ 2019

Гарантирано отслабване за една седмица

Фокусирайте се върху това да подобрите храносмилането и тонуса си, приемайте достатъчно протеини + още съвети: