Бързо стягане с тренировките Табата

Може би това е най-добрият начин да се подготвим за лятото?

Табата тренировките са подобни на HIIT, но дори по-интензивни и ефикасни. Можем да ги правим навсякъде и без никакво оборудване.

През 1996 година д-р Изуми Табата публикува проучването си върху нов метод за трениране, който кръщава на фамилното си име. Открива, че с този нов начин можем да постигнем по-добри резултати от повечето други методи и да отслабнем значително по-бързо. Скоро след това и звездите се влюбиха в Табата.

Какво представлява?

Табата тренировката е много интензивна, но кратка. Обикновено се състои от 4 упражнения, които се повтарят по четири минути. Всяко движение се прави по 20 секунди, почива се 10 и така, докато не се запълнят първите 4 минути. След това се почива 60 секунди и се започва със следващото упражнение. Така се събира 20-минутна тренировка, но с висока интензивност. Много наподобява HIIT, но е по-интензивна и сесиите са по-кратки.

Наистина ли работи?

Малко след като д-р Табата публикува работата си за метода, друг фитнес инструктор решава да тества метода с някои от клиентите си. На една група от хората той възлага обичайните 60-минутни тренировки, а на другата предлага Табата метода.

Най-важното за релефен корем

Резултатите? Почти еднаква загуба на теглото с една единствена разлика – тези, които са практикували интервалния метод видели по-трайна разлика и подобрения в цялостното си здраве. Това означава, че за значително по-малко време можем да постигнем ако не същите, то дори по-добри резултати като при седмици дълги сесии в залата.

Какви са ползите?

Най-значимият плюс за Табата тренировките е колко са ефикасни за отслабване. За малко време постигаме изключително добри и устойчиви резултати. Много често жените след бременност предпочитат да използват този метод, за да се върнат обратно във форма, защото става толкова бързо и не отнема много от времето им през деня. Така направи дори Кари Ъндърууд.

Едновременно с това е и много по-лесно да решим да тренираме, когато знаем, че ще отнеме само 20 минути, вместо дълга сесия във фитнеса. Затова и методът е подходящ за хората, които трудно намират мотивация.

Освен за отслабване е полезно и за здравето ни – намалява рискът от развиване на диабет и висок холестерол. С интензивната тренировка се поддържат ниски нива на кръвна захар, холестерол и подкожна мазнина.

Кари Ъндърууд: впечатляващо завръщане

Най-интересното за метода обаче е, че има способността да забавя процесите на стареене. С годините се затруднява работата на митохондриите и това причинява старееното и появата на болестите като Алцхаймер. Добрите новини са, че високоинтензивната интервална тренировка има способността да забави този процес.

Всичко звучи страхотно нали? Ако и на вас ви харесва толкова, колкото и на нас, вижте това предложение за Табата тренировка.

Какво да правим днес, за да се подготвим за лятото?

Най-добрият начин да отслабнем за лятото

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Фитнес17 АПРИЛ 2019

Упражненията на Оливия Кулпо с ластици и тежести (видео)

Оливия набляга на тренировката за дупе, бедра и корем

Фитнес16 АПРИЛ 2019

Да стопим мазнините в областта на бедрата

Известен диетолог ни разкри тайната

Фитнес12 АПРИЛ 2019

Тренировките във водата елиминират целулита

90% от жените имат проблем с портокаловата кожа

Фитнес03 АПРИЛ 2019

Бърза тренировка за лифтинг на дупето

Стягат и оформят само за 5 минути