Здраве & Фитнес : Здраве18 СЕПТЕМВРИ 2019

Два вида фибри ни помагат да бъдем здрави и слаби

Всичко, което трябва да знаете за разтворимите и неразтворимите фибри

Правилното балансиране на двата вида фибри е ключът към здравето и красивата фигура.

Всички знаем, че добрата диета трябва да съдържа достатъчно количество фибри, за да бъде полезна за нас. Но често забравяме, че има два различни вида, които трябва да си набавяме в правилна пропорция, за да се радваме на позитивния им ефект.

Но с тази цел първо трябва да ги познаваме добре. Да започнем с разтворимите – те се наричат така, защото привличат водата и се смесват с нея, което забавя храносмилането и задържа чувството за ситост за по-дълго. Едновременно с това по-бавното обработване на храната директно се отразява на нивата на кръвната захар. Благодарение на това качество, разтворимите фибри се борят срещу холестерола и предотвратяват диабет.

Този тип фибри можем да открием в овесените ядки, бобовите култури, ядките, ябълките, крушите, портокалите, боровинките и морковите.

Неразтворимите пък са подходящи за хората, които страдат от неразположен стомах, защото по-бързо се усвояват от организма и с това тялото ни се пречиства по-ефикасно. Тях можем да открием при пълнозърнестите храни, семената и повечето листни и кореноплодните зеленчуци.

И двата вида са важни за здравето ни и трябва да се погрижим да си ги набавяме всеки ден. Препоръчителната доза фибри за жените е между 25-30 грама на ден, като в най-добрия случай, ще си ги набавим с равни дози от двата вида.

Знаците, че диетата ви е бедна на фибри

Но малките отклонения от тази пропорция не могат да ни навредят. Всъщност някои хора нарочно увеличават единия тип за определен период от време, за да се справят с наличен проблем в организма си. Например хората, които страдат от запек, биха могли да се възползват от ползите на разтворимите фибри и затова да увеличат количеството им в диетата си.

Ако се затруднявате да си набавяте фибри всеки ден, можете да опитате с диетата “Фактор Ф”, която е изградена върху правилното им дозиране. Вижте как можете да я следвате тук.

Искате бърз метаболизъм? Правете тези 5 неща всеки ден

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 ОКТОМВРИ 2019

Полезни енергийни напитки, приготвени лесно у дома

Ако се чувствате уморени и демотивирани, пригответе си тези вълщебни топли напитки вкъщи и се насладете на ефекта!

Здраве20 ОКТОМВРИ 2019

Комбинацията между тези храни е здравословна бомба за тялото ни

Тези четири комбинации от храни са не само вкусни, но и изключително пол

Здраве17 ОКТОМВРИ 2019

За по-красиво лице, започнете да ходите по-бързо

Ходенето с бързо темпо ни поддържа по-млади и се изписва и върху лицето ни

Здраве16 ОКТОМВРИ 2019

Отговори на най-важните въпроси за антидепресантите

Как действат, водят ли до пристрастяване и още