Диетата “фактор Ф” ще ни вкара във форма за лятото

Може ли това да е лесната за следване диета, която винаги сме търсили?

За да мързелуваме на слънце през лятото със слънцезащитен лосион фактор 30+, първо ще трябва да влезем във форма с диетата “Фактор Ф”.

Появила се е нова стратегия за отслабване. Диетата “Фактор Ф” е един от най-лесните начини да влезем във форма според експертите.

Тя се основата на прием на високо количество фибри. Всички знаем, че те са полезни, а консумираме прекалено малко от тях. Според изследвания на ден средностатистическият човек консумира по 16 грама фибри. А колко е оптималното количество, което ни трябва? Между 25 и 30 грама. Това значи, че повечето от нас приемат едва половината на това, от което се нуждае организмът им.

Затова и известната диетоложка Таня Зукерброт създава диета, която се стреми да увеличи приема на фибри и да се възползва от всичките им ползи.

А защо трябва да ядем фибри?

Фибрите са едни от тези вещества, които ни помагат да останем сити по-дълго време. Те са вид пробиотици, защото полезните бактерии в организма се хранят с тях и това предизвиква същия ефект, като да приемем директно пробиотик. Това значи, че помагат в случаи на подуване и подобряват храносмилането.

5 неща, общи за всички диети

Едновременно с това, те способстват за регулиране на кръвната захар и кръвното налягане. А за хората, които водят активен начин на живот – фибрите улесняват въстановяването на мускулите.

Всичко това, взето в предвид значи, че фибрите са важен фактор за отслабването. Това прави действително учудващ факта, че толкова голям брой хора ежедневно страдат от недостиг на фибри в менюто си.

Кои храни се препоръчват в диетата?

Много различни видове храни могат да влязат в листа с позволени. Идеята на диетата не е да ни ограничи от всичко друго, освен фибри, а просто да увеличи тяхното количество и да намали транс-мазнините и простите въглехидрати.

Знаците, че диетата ви е бедна на фибри

Фибрите се намират в много от любимите ни плодове и зеленчуци. Това прави “Фактор Ф” диетата още по-подходяща за подготовка за лятото. Точно сега или вече има, или сега започват да се появяват още повече от нещата, които ще са задължителни за новото ни меню.

Сред зеленчуците най-добрите са спанакът, цветното зеле, доматите, тиквичките, броколите, аспержите, морковите и чушките. А за плодовете се оглеждайте за ябълки, малини, къпини и боровинки, круши, праскови, кокос, портокали и авокадо.

Бобовите и жътните растения също са много богати на фибри. Ориентирайте се към боба, червеният е най-добрият вариант, лещата, елдата и нахута. Ще ви помогне и да включите повече пълнозърнести култури към диетата си.

Храните, които помагат на сърцето ни

Ядките и семената са малко по-ограничени, но можете да се насладите на бадеми, чията и лененото семе. Овесените ядки обаче са най-добрият избор от всички храни, защото са с най-голямо съдържание на фибри. Другите храни от тази група не са забранени, но не трябва да се прекалява с тях, заради многото мазнини, които обикновено се крият.

Месата не са с най-високо съдържание на фибри, но Таня препоръчва да включваме пилешко в диетата.

Пресните сокове, които горят най-много калории

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети14 ЮНИ 2019

4 най-важни правила, които ще ни помогнат да ядем по-малко

Така няма да пълнеем, но и никога няма да гладуваме

Диети13 ЮНИ 2019

Да избегнем капаните при избора на зърнена закуска

Знаехте ли, че някои от тези "здравословни" закуски съдържат над 20% мазнини?

Диети06 ЮНИ 2019

Как да останем слаби и по време на ваканцията

Според изследванията средностатистическият човек трупа между 1 и 2 килограма по време на почивка

Диети05 ЮНИ 2019

Как да се справим с подуването за 24 часа

Или най-бързият начин да се сдобием с плоско коремче