Здраве & Фитнес : Здраве13 ФЕВРУАРИ 2020

Полезните храни, които не е добре да ядем вечер

Ябълките, ядките и бананите се усвояват добре през деня, но натоварват организма преди лягане

За да бъдат полезните храни усвоени добре от организма, трябва да знаем кога е подходящото време за тях.

Има няколко полезни храни, които се възприемат добре за закуска или обяд, но имат обратен ефект на вечеря. Ако се стремите да се храните здравословно, запознайте се с това кои са те и кога е наистина полезно да ги включите в менюто си:

Ядки – Полезни са през деня, като подобряват здравето на сърцето и намаляват риска от високо кръвно.

Консумирани редовно вечер обаче могат да доведат до напълняване заради високото си съдържание на мазнини.

Ябълки – Пектинът, който се съдържа в тях, подобрява храносмилането и регулира кръвното налягане, освен това намалява лошия холестерол.

Вечер обаче не се препоръчват, защото пектинът трудно се преработва през нощта и това може да предизвика неприятни стомашни киселини.

Месо – Богато на желязо и добър източник на протеини, когато го консумираме на обяд.

Имайте предвид обаче, че на организма му трябват между 4 и 6 часа, за да преработи месото, което го прави неподходящ избор за късната част на деня. Обилната месна вечеря натоварва много храносмилателната система и в течение на времето може да я увреди.

Домати – Богати на антиоксиданти, доматите подобряват храносмилането и ускоряват метаболизма.

Също като ябълките обаче, и доматите могат да предизвикат киселини вечер, затова се препоръчват най-вече в салатата към обяда ви.

Прочетете още:

Планетарната диета може да спаси живота на 11 милиона души годишно

В кои храни се съдържат най-важните витамини

Колко месо е полезно да ядем и защо?

Защо е полезно да тренираме по 10 минути

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве08 АПРИЛ 2020

Кардио упражненията ни правят по-умни

Аеробното натоварване увеличава количеството сиво вещество, откри проучване

Здраве03 АПРИЛ 2020

В кои храни се съдържат най-важните витамини?

Витамините са по-здравословни, ако ги приемате директно чрез храната, а не под формата на добавки от аптеката

Здраве25 МАРТ 2020

Как да готвим лесно, евтино и здравословно у дома

Ключът е в това да пазарувате точните продукти и да използвате максимално богатия избор от полезни подправки

Здраве22 МАРТ 2020

Домашен дезинфектант? По-добре не

Вижте какви препарати обае можете да си направите