Какво се случва с тялото, когато спрете месото

Шест ползи от това да наблегнете на растителната храна

Днес е много модерни да си вегетарианец или дори веган. Има и много растителни диети, които специалистите ни съветват да спазваме. Някои хора стартират подобен режим поради здравословни причини или просто защото е популярно.

Учените обаче съветват да не изключваме напълно месото, а все по-рядко да посягаме към него. Това има огромно влияние върху здравето и бъдещето ви. Колкото по-често минавате на лек режим на хранене без месо, толкова по-бързо ще започнете да забелязвате положителни промени в тялото си. Дали това ще се отрази в загубата на тегло, ще имате повече енергия или ще намаляите риска от сърдечни заболявания, има много ползи. Ето кои са те:

Страдате ли от дефицит на витамини и хранителни вещества?

1. Ако обожавате месото, млечните продукти и преработените храни, има голяма вероятност в организма ви да има различни възпаления. Специалистите споделят, че краткосрочното възпаление е напълно нормално и дори необходимо, докато тези, които продължават с месеци или години, са вредни. Растителните диети са естествено противовъзпалителн заради високото си съдържание на фибри и други фитонутриенти. Хората могат драстично да намалят възпалениата в телата си, като ядат повече плодове и зеленчуци.

2. Високият холестерол в кръвта е основен рисков фактор за сърдечни заболявания и инфаркти. Наситените мазнини, които се срещат предимно в месото, са движеща сила за нивата ни на холестерол. Когато спрете да ядете месо, тeзи нива намаляват. Според изследванията, когато хората преминат основно на растителна основа, нивата на холестерола в кръвта им спадат до 35%.

В кои храни се съдържат най-важните витамини?

3. Микоорганизмите, живеещи в тялото ни, са от решаващо значение за цялостното ни здраве. Чрез яденето на месо обаче се разрушава тяхното състояние и се създава по-голям риск за появата на рак. Микроорганизмите не само помагат за смилането на храната, но произвеждат хранителни вещества, които увеличават нашата имунна система и ни препазват от сериозни болести. А влакната в плодовете и зеленчуците помагат за развитието на “добри” бактерии в нашите черва.

4. Като премахнете месото, ще промените и начина, по който работят гените ви. Учените са открили, че стреса, околната среда и начина ни на живот, могат да нарушат правилната функция на гените ни. А растителната храна е тази, която вкарва нещата в релси.

Натали Портман дължи красотата си на веган диета

5. Според редица изследвания, хората, които прекаляват с хранатаса в преддиабетно състояние. Животинските протеини и най-вече червеното месо, повишава риска от диабет тип 2. Учените отбелязват, че месочдните са с двойно по-високи нива на диабет в сравнение с вегетарианците.

6. Хората обикновено вярват, че се нуждаят от протеините, който се съдържат в месото. В действителност, когато е в излишък, този протеин се превръща в отпадък и разболява тялото. Докато белтъчините в растителните храни, всъщност ни предпазват от различни хронични заболявания и дори не е нужно да приемате добавки, когато сте на растителна диета.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 АВГУСТ 2019

30-минутен фитнес и философия за здраво тяло от Кейт Ъптън

Тя тренира, за да се чувства силна. И съветва всички жени да се отърват от маниакалното следене на това колко точно сочи кантарът

Здраве19 АВГУСТ 2019

Как се храни моделът на Victoria's Secret Роми Стридж

Ангелът ни показва тайната зад красивото й тяло

Здраве16 АВГУСТ 2019

Детокс с активен въглен - да или не?

Трендът с черните напитки и храни може би не е толкова здравословен, колкото си мислим

Здраве13 АВГУСТ 2019

5 храни, които не трябва да ядете преди плаж

Газирано, сладко и солено предизвикват подуване