Какво се случва с тялото, когато спрете месото

Шест ползи от това да наблегнете на растителната храна

Днес е много модерни да си вегетарианец или дори веган. Има и много растителни диети, които специалистите ни съветват да спазваме. Някои хора стартират подобен режим поради здравословни причини или просто защото е популярно.

Учените обаче съветват да не изключваме напълно месото, а все по-рядко да посягаме към него. Това има огромно влияние върху здравето и бъдещето ви. Колкото по-често минавате на лек режим на хранене без месо, толкова по-бързо ще започнете да забелязвате положителни промени в тялото си. Дали това ще се отрази в загубата на тегло, ще имате повече енергия или ще намаляите риска от сърдечни заболявания, има много ползи. Ето кои са те:

Страдате ли от дефицит на витамини и хранителни вещества?

1. Ако обожавате месото, млечните продукти и преработените храни, има голяма вероятност в организма ви да има различни възпаления. Специалистите споделят, че краткосрочното възпаление е напълно нормално и дори необходимо, докато тези, които продължават с месеци или години, са вредни. Растителните диети са естествено противовъзпалителн заради високото си съдържание на фибри и други фитонутриенти. Хората могат драстично да намалят възпалениата в телата си, като ядат повече плодове и зеленчуци.

2. Високият холестерол в кръвта е основен рисков фактор за сърдечни заболявания и инфаркти. Наситените мазнини, които се срещат предимно в месото, са движеща сила за нивата ни на холестерол. Когато спрете да ядете месо, тeзи нива намаляват. Според изследванията, когато хората преминат основно на растителна основа, нивата на холестерола в кръвта им спадат до 35%.

В кои храни се съдържат най-важните витамини?

3. Микоорганизмите, живеещи в тялото ни, са от решаващо значение за цялостното ни здраве. Чрез яденето на месо обаче се разрушава тяхното състояние и се създава по-голям риск за появата на рак. Микроорганизмите не само помагат за смилането на храната, но произвеждат хранителни вещества, които увеличават нашата имунна система и ни препазват от сериозни болести. А влакната в плодовете и зеленчуците помагат за развитието на “добри” бактерии в нашите черва.

4. Като премахнете месото, ще промените и начина, по който работят гените ви. Учените са открили, че стреса, околната среда и начина ни на живот, могат да нарушат правилната функция на гените ни. А растителната храна е тази, която вкарва нещата в релси.

Натали Портман дължи красотата си на веган диета

5. Според редица изследвания, хората, които прекаляват с хранатаса в преддиабетно състояние. Животинските протеини и най-вече червеното месо, повишава риска от диабет тип 2. Учените отбелязват, че месочдните са с двойно по-високи нива на диабет в сравнение с вегетарианците.

6. Хората обикновено вярват, че се нуждаят от протеините, който се съдържат в месото. В действителност, когато е в излишък, този протеин се превръща в отпадък и разболява тялото. Докато белтъчините в растителните храни, всъщност ни предпазват от различни хронични заболявания и дори не е нужно да приемате добавки, когато сте на растителна диета.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве08 ДЕКЕМВРИ 2019

Удивителните промени, които настъпват в тялото ни след 8 часа сън

Прочетете това и ще се замислите сериозно дали си струва да плащате високата цена на недоспиването

Здраве07 ДЕКЕМВРИ 2019

Да се предпазим от напълняване по време на менопаузата

С този хранителен режим ще активирате метаболизма си и ще сте спокойни, че тялото ви получава всички нужни хранителни вещества

Здраве05 ДЕКЕМВРИ 2019

Пет от най-полезните и пет от най-вредните видове риба

Кои видове риба да подберем за празничната вечеря и кои да държим далеч от кухнята си?