Тренировките, които ще подобрят имунната ни система

Как да превърнем всяка тренировка в наше ценно оръжие срещу грипа?

10 златни правила как да използваме фитнеса като начин да се предпазим от болестите.

Перфектна тренировка точно сега трябва да бъде мултифункционална – да изгаря мазнините в подготовка за лятото, да ни зарежда с енергия и тонус, но и да помага на имунната ни система.

По начало всеки тип физическа активност има потенциала да направи всичко това, стига да знаем как да я практикуваме.

12-минутна HIIT тренировка, която можем да правим и у дома

Доказателства за това не липсват – според проучване 35% от хората, които редовно тренират, си взимат три пъти по-малко болнични дни от останалите.

Това е така, защото упражненията имат способността да предизвикат промяна в антителата и белите кръвни клетки в тялото ни, които са отговорни за справянето с болестите и гриповете. Същевременно повишаването на телесната температура по време на тренировка ни помага да унищожаваме вредните бактерии в организма ни.

10 странни неща, които разрушават имунитета

Друго изследване, проведено върху мишки, заразени с вирус, разделя мишките на три групи – едните никак не се движели, другите имали по малко упражнения, но всеки ден, а третите били активни по два часа и половина всеки ден. Сред първата група установили 50% смъртност, сред втората само 12% не успели да се преборят с вируса, а от третата група цели 70% починали.

Най-лесният извод от този експеримент? Трябва да търсим златната среда – нито твърде много тренировки, нито твърде малко.

Ето още няколко универсални правила, които ще ви помогнат да повишите имунитета си чрез физическа активност.

  1. Не тренирайте по повече от 45 минути на ден.
  2. Старайте се да тренирате между 3 до 5 дни на седмица, в зависимост от това колко активен начин на живот водите.
  3. Не правете упражнения твърде късно вечер.
  4. След тренировка винаги се разтягайте с леки и плавни движения поне 12 минути.
  5. Никога не излизайте навън изпотени и винаги се преобличайте след тренировка.
  6. Забърсвайте с антибактериална кърпа уредите, които ще използвате във фитнес залата, за да минимизирате възможността да пренесете бактерии по себе си.
  7. Мийте си лицето веднага след края на тренировката – така не само ще си спестите появата на акне, но и ще премахнете замърсяванията по най-чувствителната част от тялото си.
  8. Старайте се да имате поне 40 минути друга физическа активност за деня, като разходки или дори чистене у дома.
  9. Ако тренирате вкъщи, винаги проветрявайте преди и след тренировка.
  10. Хидратирайте се достатъчно, за да помогнете на тялото си да се възстанови.

Пет супербилки за по-висок имунитет

Здравословно отслабване: как да не станем жертви на йо-йо ефекта

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Фитнес09 АПРИЛ 2020

Тренировките, които можем да правим директно от дивана си

Влезте във форма, докато гледате любимия си сериал

Фитнес08 АПРИЛ 2020

Упражненията на Кендал Дженър за талия и корем

В момента дори Кендал поддържа тялото си с упражнения в домашна обстановка

Фитнес01 АПРИЛ 2020

7-минутна тренировка против целулит

За да я направите ви, трябват само леки тежести

Фитнес29 МАРТ 2020

Табата тренировки, ако разполагате с 4, 12 или 40 минути

Тренировки за бързо стягане на тялото и тонус