Срамувам се да тренирам във фитнес салон – какво да правя?

Проучване показва, че 65% от жените избягват да тренират във фитнес салони, защото се страхуват да не ги обсъждат.

Ако избягватe тренировките във фитнес салон само заради страха от това какво ще кажат за вас, не сте единствената. Ето как да го преодолеете.

Много от жените избират да тренират от вкъщи, където често правят еднотипни тренировки с прекалено малко оборудване, защото се страхуват да стъпят във фитнес салон.

Мисли като “какво ще си кажат за мен, може да не правя упражненията правилно, сигурно ми се смеят” само ни спират по пътя към успеха. Затова и трябва да се опитаме да се преборим с тях.

Изследване в Америка от Fitrated, платформа за фитнес оборудване, попита 1000 мъже и жени, любители на фитнеса по въпроса. Оказва се, че 65% от жените избягват да ходят във фитнес салоните за тренировка, докато при мъжете само 36%  се чувстват така.

Когато социолозите попитали жените защо се срамуват да отидат във фитнеса, те казват, че 55% се страхуват, че не изглеждат достатъчно слаби и стегнати, за да се покажат във фитнеса, 49% пък се притесняват от избора на облеклото си, а 25% не искат да бъдат стериотипизирани.

12 вида планк упражнения, които тренират цялото тяло

Този страх, обаче, единствено ни вреди. Всъщност в повечето случаи хората са фокусирани върху собствената си тренировка и не се замислят толкова за другите. Дори и да го правят най-често е придружено с респект към другия, защото е избрал да се погрижи за себе си.

Ако искате да преодолеете този страх, има няколко неща, които можете да направите:

1. Пригответе си план

Когато предварително сте решили какво ще правите и в какво количество, няма да се лутате из фитнеса, чудейки се какво да тренирате. Това ще се отрази на самочувствието ви и така ще намали притеснението.

Подходящият спорт според дневната ви рутина

2. Проверете правилният начин за изпълняване на упражнението

Знаейки, че извършвате правилно упражненията и няма за какво да ви съдят, ще се чувствате много по-комфортно да тренирате във фитнес салон.

3. Малки стъпки

Няма нищо лошо в началото да наемете личен инструктор, който да следи как се справяте с тренировката, ако това ще ви накара да се чувствате по-комфортно. След като научите главните неща, ще придобиете повече самочувствие и занапред няма да се притеснявате.

4. Не позволявайте да ви карат да се чувствате зле

Ако все пак някой реши да ви каже нещо или да потърси друг начин да ви съди, не свеждайте глава. Уведомете човека, който ви притеснява, че такъв начин на държание не ви харесва, ако това не проработи – кажете какво ви притеснява на инструкторите във фитнеса. Те ще изберат най-подходящият начин да се справят с проблема.

Сутрешната тренировка подобрява целия ден

Бързо стягане с тренировките Табата

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Фитнес29 МАРТ 2020

Табата тренировки, ако разполагате с 4, 12 или 40 минути

Тренировки за бързо стягане на тялото и тонус

Фитнес27 МАРТ 2020

Back to Basics: Най-добрите ретро тренировки, които ще ви върнат назад във времето

Влезте във форма със Синди Крауфорд, Били Банкс и Джейн Фонда

Фитнес25 МАРТ 2020

Изгаряме 500 калории за 45 минути с баре тренировката

За минимално време изгорете множество калории

Фитнес24 МАРТ 2020

30-секундните тренировки, които лекарите препоръчват да правим

Няма как да се извините, че нямате достатъно време