Храните, които помагат на сърцето ни

Похапвайте тези храни, за да се радвате на здраво сърце.

Това, което консумираме оказва значение на цялостното ни здраве. Има някои храни, които се грижат за сърцето и все пак са изключително вкусни.

Макар и да не усещаме сърцето ни постоянно работи и има нужда от цялата подкрепа, която можем да му осигурим. Това значи цялостен здравословен начин на живот, упражнения и разбира се, правилната храна.

Ако доставя на организма си само вредни и мазни ястия, ще затрудним работата на сърдечния орган. Тогава възникват болести и състояния, които дори могат да се окажат фатални.

Затова е важно да се грижим за себе си и да ядем тези храни за здраво сърце:

Сьомга

Тя е богата на антиоксиданти и полезни мазнини. Омега-3 мастните киселини доказано подобряват метаболитните процеси и помагат за здравето на сърцето.

Карфиол

Този зеленчук има способността да намаля холестерола, който играе ключова роля в здравето ни. Освен това спомага за забързването на метаболизма и храносмилането, като същовременно ни зарежда с витамини и антиоксиданти.

Противоотровата на вредната храна

Картофи

Повечето хора се страхуват от яденето на картофите, заради въглехидратите, които съдържат. Но всъщност изследванията посочват намаление на риска от сърдечен удар при консумирането на зеленчука.

Те са добър източник на калий, който нормализира кръвното налягане, както и на фибри.

Ябълки

“Една ябълка на ден пази докторът далеч от мен” – така се казва в поговорката и може би наистина е вярно. Пектинът в ябълките намаля холестерола и нормализира кръвната захар. Със своето високо съдържание на фибри и фруктоза пък успяват да утешат лесно глада ни и да ни заситят за по-дълго.

Орехи

Обикновено свързваме тази ядка със свойствата й да помага на работата на мозъка, но се оказва, че е полезна и за сърцето. Тя също съдържа полезни омега-3, фолиева киселина и витамин Е. Тази комбинация намаля холестерола, нормализира свободните радикали и спада подуването на корема.

Спанакът не е единствената храна, богата на желязо

Зелен чай

В Азия пиенето му е традиция, а там рядко се срещат случаи на инфаркт и сърдечна атака. Това е така благодарение на зеления чай, който подобрява холестерола, кръвното налягане и триглицеридите.

Черен шоколад

Ето го и новия ни любим десерт, който ни спасява от лошо здраве, докато едновременно с това е изключително вкусен. Черният шоколад съдържа флаваноиди, които нормализират кръвното, спомагат кръвообръщението и забързват метаболизма.

Доказано е, че едно парче черен шоколад забързва процесите на отслабване, дава енергия и подобрява състоянието на организма.

Съхранявате ли храната си правилно?

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети02 ЮЛИ 2019

Диетата Пеган комбинира най-доброто от известните режими за хранене

Комбинацията между палео и веган се оказва една от най-ефективните

Диети28 ЮНИ 2019

Добри въглехидрати, лоши въглехидрати, а сега и "нет" въглехидрати

Най-новата мода в сферата на здравословното хранене

Диети26 ЮНИ 2019

Какво похапва Серина Уилямс за закуска, обяд и вечеря, за да поддържа форма?

Топ тенисистката се грижи ежедневно да си осигурява свежа и питателна храна, а голямото й изкушение се нарича Тако