Здраве & Фитнес : Здраве08 ФЕВРУАРИ 2020

Забравете за безсънието с помощта на… розов шум

Вероятно сте чували за белия шум, но той дори не е най-ефективният начин да се преборим с безсънието

Вероятно сте чували за белия шум, който стана известен през последните години, но всъщност друга негова вариация е по-ефективна.

Инсомнията е все по-често срещан проблем по света и особено много у нас. Изследванията, които години наред дават едни и същи резултати, сочат, че 80% от българите не си набавят нужните часове сън вечер. И то по-голяма част от процента е заета от жени.

Главният заподозрян естествено е стресът в забързаното ежедневие, с който всички днес се борим.

Проблемът е толкова често срещан, но никак не е за пренебрегване. При липсата на качествен сън поне по 7 часа на ден имунната ни система отслабва, ставаме по-податливи на болести, възникват проблеми с теглото и се поражда дори по-високо ниво на стрес.

Разбира се, на пазара вече има много хранителни добавки, чайове и какви ли още потенциални решения на проблема, но обикновено те не могат да свършат работа на всички или са твърде скъпи.

Затова и много хора се обърнаха към други алтернативи като йогата, успокоителната музика или така наречения бял шум, който да слушат, докато се опитват да заспят.

Десетте най-успокояващи песни в света, според науката

Но всъщност през цялото време е имало по-добро решение, за което все още никой не говори – розовият шум.

Това, което го различава от белия, е честотата на трептене. При белия шум чуваме един постоянен звук, който не се променя с времето – още познат като константен амбиентен звук. При розовия се редуват ниски и високи тонове, създаващи монотонност. Пример е шумът на вълните или на ситния дъжд.

Всъщност много хора вече слушат розов шум, смятайки, че се нарича бял шум. Истината е, че има цяла гама от различни звуци, определяни на същия принцип като кафяв и черен шум, а единствената разлика между всеки от тях е честотите на звука.

Защо розовият шум е най-подходящият избор за борбата с безсънието? Според проучванията на Journal of Theoretical Biology този тип шум си пасва повече с начина, по който работи мозъкът ни. Когато тествали влиянието на всеки тип шум върху хора, страдащи от инсомния, розовият шум подобрил качеството на съня с до 30%.

Ключът към по-добра продуктивност се крие в… тишината?

Оставете недоспиването в миналото

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве25 МАРТ 2020

Как да готвим лесно, евтино и здравословно у дома

Ключът е в това да пазарувате точните продукти и да използвате максимално богатия избор от полезни подправки

Здраве22 МАРТ 2020

Домашен дезинфектант? По-добре не

Вижте какви препарати обае можете да си направите

Здраве20 МАРТ 2020

Упражнения за по-добра стойка от професионална балерина

5 упражнения, които ще ви помогнат да сте по-пластични и здрави

Здраве19 МАРТ 2020

Всичко, което трябва да знаете за най-важните витамини

Разглеждаме подробно всичко за витамин А, В, С, D, Е и К