Здраве & Фитнес : Здраве17 НОЕМВРИ 2016

Разберете дали имате непоносимост към глутена

Тези здравословни проблеми ще ви подскажат това и как да се справите с тях

Повечето хора нямат никаква представа дали имат непоносимост към глутена. Веднага ще се запитате какво значение има това.

Глутенът е най-трудно смилаемият протеин, който се съдържа в пшеницата, ръжта, ечемика и овеса, както и в храни, които съдържат тези съставки – торти, кексове, хляб, паста.

Той е в основата на заболяването “целиакия” (глутенова ентеропатия) и глутенова непоносимост, от която 1 на 100 души в света са засегнати. Това е автоимунно заболяване, което причинява срив на имунната система, увеличава риска от развитие на хронични заболявания и предизвиква доста здравословни неразположения.

Но как да разберете дали глутенyt по някакъв начин се отразява на вас и вашето здраве?

Постоянна умора
След хранене би трябвало да се чувствате по-енергични, но при вас се получава обратен ефект и се чувствате доста изморени. Учените обясняват това с факта, че може да имате проблем с глутена, който се отразява на вашата кондиция и енергия.

Виене на свят
При някои хора глутенът може да предизвика замаяност, което може да бъде ранен признак на проблеми с нервната система.

Храносмилане
Ако напоследък се оплаквате от подуване на корема, газове или лошо храносмилане, причината може да се крие в нетолерантност на организма ви към глутена. Експертите коментират, че този протеин като цяло дразни храносмилателния тракт, като при някои хора реакцията е по-обострена.

gluten-4

Проблеми с кожата

Ако кожата ви е обсипана с малки пъпчици и червени петънца и никакви ексфолианти и лосиони не ги премахват, най-вероятно страдате от т.нар. “гъша кожа”. Диетолозите обясняват, че това може да се дължи на глутена.

ПМС и безплодие
Нетолерантността на тялото към глутена води до някои много сериозни здравословни проблеми. Сред тях са проблемите с цикъла, тежък предменструален синдром и дори безплодие. Това произтича от хормоналния дисбаланс, който е причинен от глутена.

Как да се справим с проблемите с глутена?
За да се справите с проблемите, които произтичат от нетолерантността на тялото ви към глутена, трябва да спазвате стриктна диета. За целта трябва да залагате на храни, които не съдържат глутен и могат да се консумират без ограничение. Сред тези продукти са: ориз, царевица, нахут, киноа, различни видове растения, съдържащи скорбяла като картофи, леща, фасул, фъстъци, елда, кестени, просо, сусам, мляко и млечни продукти, месо, риба, яйца, зеленчуци и плодове. Мазнините също са важни. Те трябва да са здравословния вариант, като зехтин, масло от авокадо, кокосово масло, сурови ядки – бадеми, орехи, макадамия, билки и подправки – сол, чесън, черен пипер, натурален шоколад.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 АВГУСТ 2019

30-минутен фитнес и философия за здраво тяло от Кейт Ъптън

Тя тренира, за да се чувства силна. И съветва всички жени да се отърват от маниакалното следене на това колко точно сочи кантарът

Здраве19 АВГУСТ 2019

Как се храни моделът на Victoria's Secret Роми Стридж

Ангелът ни показва тайната зад красивото й тяло

Здраве16 АВГУСТ 2019

Детокс с активен въглен - да или не?

Трендът с черните напитки и храни може би не е толкова здравословен, колкото си мислим

Здраве13 АВГУСТ 2019

5 храни, които не трябва да ядете преди плаж

Газирано, сладко и солено предизвикват подуване