Здраве & Фитнес : Здраве17 НОЕМВРИ 2016

Разберете дали имате непоносимост към глутена

Тези здравословни проблеми ще ви подскажат това и как да се справите с тях

Повечето хора нямат никаква представа дали имат непоносимост към глутена. Веднага ще се запитате какво значение има това.

Глутенът е най-трудно смилаемият протеин, който се съдържа в пшеницата, ръжта, ечемика и овеса, както и в храни, които съдържат тези съставки – торти, кексове, хляб, паста.

Той е в основата на заболяването “целиакия” (глутенова ентеропатия) и глутенова непоносимост, от която 1 на 100 души в света са засегнати. Това е автоимунно заболяване, което причинява срив на имунната система, увеличава риска от развитие на хронични заболявания и предизвиква доста здравословни неразположения.

Но как да разберете дали глутенyt по някакъв начин се отразява на вас и вашето здраве?

Постоянна умора
След хранене би трябвало да се чувствате по-енергични, но при вас се получава обратен ефект и се чувствате доста изморени. Учените обясняват това с факта, че може да имате проблем с глутена, който се отразява на вашата кондиция и енергия.

Виене на свят
При някои хора глутенът може да предизвика замаяност, което може да бъде ранен признак на проблеми с нервната система.

Храносмилане
Ако напоследък се оплаквате от подуване на корема, газове или лошо храносмилане, причината може да се крие в нетолерантност на организма ви към глутена. Експертите коментират, че този протеин като цяло дразни храносмилателния тракт, като при някои хора реакцията е по-обострена.

gluten-4

Проблеми с кожата

Ако кожата ви е обсипана с малки пъпчици и червени петънца и никакви ексфолианти и лосиони не ги премахват, най-вероятно страдате от т.нар. “гъша кожа”. Диетолозите обясняват, че това може да се дължи на глутена.

ПМС и безплодие
Нетолерантността на тялото към глутена води до някои много сериозни здравословни проблеми. Сред тях са проблемите с цикъла, тежък предменструален синдром и дори безплодие. Това произтича от хормоналния дисбаланс, който е причинен от глутена.

Как да се справим с проблемите с глутена?
За да се справите с проблемите, които произтичат от нетолерантността на тялото ви към глутена, трябва да спазвате стриктна диета. За целта трябва да залагате на храни, които не съдържат глутен и могат да се консумират без ограничение. Сред тези продукти са: ориз, царевица, нахут, киноа, различни видове растения, съдържащи скорбяла като картофи, леща, фасул, фъстъци, елда, кестени, просо, сусам, мляко и млечни продукти, месо, риба, яйца, зеленчуци и плодове. Мазнините също са важни. Те трябва да са здравословния вариант, като зехтин, масло от авокадо, кокосово масло, сурови ядки – бадеми, орехи, макадамия, билки и подправки – сол, чесън, черен пипер, натурален шоколад.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве20 АПРИЛ 2019

Средиземноморската диета, която експертите препоръчват

С нея сваляме килограми без мъчителни лишения и подобряваме здравето си

Здраве11 АПРИЛ 2019

Какво причинява мигрената и как да се преборим с нея

Мигрената засяга над 12% от световното населениe и повечето от тях са жени

Здраве10 АПРИЛ 2019

30 идеи за пролетен детокс, споделени от читателки

Над 150 дами писаха на страницата ни във Фейсбук в отговор на съвместното ни предизвикателство с Klorane

Здраве08 АПРИЛ 2019

Храните, които правят косата ни красива

Грижата за красивата прическа започва от кухнята.