Здраве & Фитнес : Здраве17 НОЕМВРИ 2016

Разберете дали имате непоносимост към глутена

Тези здравословни проблеми ще ви подскажат това и как да се справите с тях

Повечето хора нямат никаква представа дали имат непоносимост към глутена. Веднага ще се запитате какво значение има това.

Глутенът е най-трудно смилаемият протеин, който се съдържа в пшеницата, ръжта, ечемика и овеса, както и в храни, които съдържат тези съставки – торти, кексове, хляб, паста.

Той е в основата на заболяването “целиакия” (глутенова ентеропатия) и глутенова непоносимост, от която 1 на 100 души в света са засегнати. Това е автоимунно заболяване, което причинява срив на имунната система, увеличава риска от развитие на хронични заболявания и предизвиква доста здравословни неразположения.

Но как да разберете дали глутенyt по някакъв начин се отразява на вас и вашето здраве?

Постоянна умора
След хранене би трябвало да се чувствате по-енергични, но при вас се получава обратен ефект и се чувствате доста изморени. Учените обясняват това с факта, че може да имате проблем с глутена, който се отразява на вашата кондиция и енергия.

Виене на свят
При някои хора глутенът може да предизвика замаяност, което може да бъде ранен признак на проблеми с нервната система.

Храносмилане
Ако напоследък се оплаквате от подуване на корема, газове или лошо храносмилане, причината може да се крие в нетолерантност на организма ви към глутена. Експертите коментират, че този протеин като цяло дразни храносмилателния тракт, като при някои хора реакцията е по-обострена.

gluten-4

Проблеми с кожата

Ако кожата ви е обсипана с малки пъпчици и червени петънца и никакви ексфолианти и лосиони не ги премахват, най-вероятно страдате от т.нар. “гъша кожа”. Диетолозите обясняват, че това може да се дължи на глутена.

ПМС и безплодие
Нетолерантността на тялото към глутена води до някои много сериозни здравословни проблеми. Сред тях са проблемите с цикъла, тежък предменструален синдром и дори безплодие. Това произтича от хормоналния дисбаланс, който е причинен от глутена.

Как да се справим с проблемите с глутена?
За да се справите с проблемите, които произтичат от нетолерантността на тялото ви към глутена, трябва да спазвате стриктна диета. За целта трябва да залагате на храни, които не съдържат глутен и могат да се консумират без ограничение. Сред тези продукти са: ориз, царевица, нахут, киноа, различни видове растения, съдържащи скорбяла като картофи, леща, фасул, фъстъци, елда, кестени, просо, сусам, мляко и млечни продукти, месо, риба, яйца, зеленчуци и плодове. Мазнините също са важни. Те трябва да са здравословния вариант, като зехтин, масло от авокадо, кокосово масло, сурови ядки – бадеми, орехи, макадамия, билки и подправки – сол, чесън, черен пипер, натурален шоколад.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве16 ФЕВРУАРИ 2019

Тест: Пристрастени ли сте към захарта?

Отговорете на тези 8 въпроса, за да разберете до колко не може да живеете без сладко

Здраве15 ФЕВРУАРИ 2019

3 напитки за детокс, здрав имунитет и концентрация

Естественият начин да си набавите необходимите витамини и минерали

Здраве13 ФЕВРУАРИ 2019

12 храни, които повишават либидото

Да, шоколадът и коефинът също влизат в списъка

Здраве12 ФЕВРУАРИ 2019

Отново точка за отбора на екстровертите

Тяхната имунна система е по-силна от тази на интровертите