Здраве & Фитнес : Здраве06 СЕПТЕМВРИ 2016

Спасение през “онова време” от месеца

Или 5 простички правила, които да ни избавят от излишни страдания по време на цикъла

Няма жена, която да не изпитва дискомфорт по време на месечния си цикъл.

Дори той да не е болезнен, всички познаваме чувството да сме подути, раздразнителни и неистово да желаем по цял ден да се тъпчем с мазна храна и сладичко. Енергията ни никаква я няма, не можем да се концентрираме добре.

Има пет правила, които ако следваме, “онези дни” ще минават значително по-леко:

1. Следете точно кога трябва да ви дойде
Вече има достатъчно приложения за мобилния и няма нужда да ограждаме с химикалка дните в календарчето. Така, от една страна, винаги ще имате под ръка нужните хигиенни материали, а от друга – ще сте наясно със симптомите на наближаващата хормонална буря и ще можете да вземете мерки навреме.

811189decc834345f6cbb163a0c2dbec

2. Избягвайте празните калории
Знаем, знаем… И на нас ни се ядат нечовешки количества пица, шоколад и бисквитки орео, когато настъпва критичния момент от месеца. Но нездравословната, тежка и богата на захар храна само влошава симптомите – подуване, раздразнителност, чувство на безпокойство. Затова е повече от желателно да се погрижим да хапваме леко и да наблегнем на плодовете и зеленчуците.

3. Ограничете алкохола
Или, ако трябва да сме съвсем честни – най-добре е изцяло да избягвате алкохолните питиета по това време. Алкохолът дехидратира тялото, а и спадът в нивата на кръвната захар след това ни прави още по-уморени и раздразнителни.

4. Полагайте специални грижи за кожата си
Тя става чувствителна и склонна към образуване на пъпки, заради промяната в хормоналните нива. Почиствайте я добре и я поглезете със специални худратиращи и успокояващи продукти. Също така препоръчваме да държите подръка стикче против пъпки – любими са ни тези с чаено дърво, които наистина ефективно стопират процеса.

35bff52d953894d71407b4985db22fa6

5. Вслушвайте се в сигналите на тялото си
То има свой лимит, а особено по време на менструация се уморяваме по-лесно, така че отнасяйте към тялото си като към приятел. Не го насилвайте да прави неща, които усещате, че ви изтощават. Някои жени, например, обичат да правят леки тренировки и усещат, че това ги отпуска и облекчава спазмите в корема. Но ако за вас лично всяко физическо усилие е равносилно на агония и ви кара да се чувствате скапани, отдайте се на колкото може повече почивка.

Запомнете, че организмът на всяка жена е различен и когато опознаем реакциите на тялото си и се вслушваме в него, тези деликатни няколко дни ще минават по-неусетно.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве15 ОКТОМВРИ 2019

Създадоха кафе, което не горчи

Напитката не се произвежда от зърна истинско кафе, а е формулирана в лаборатория

Здраве07 ОКТОМВРИ 2019

Фитнесът е особено важен за интровертите

Упражненията ги откъсват от проблемите и подобряват самочувствието

Здраве04 ОКТОМВРИ 2019

Любимата здравословна рецепта на Бионсе

Нейната идея за овесени ядки е много по-различна от това, което сме виждали до сега

Здраве30 СЕПТЕМВРИ 2019

Гладът към тези храни издава, че нещо не е наред с тялото ни

Когато ни се прияде някоя конкретна храна, вероятно тялото ни се опитва да ни каже нещо