Лесен начин да освободим тялото си от токсините

Празничните моменти ни оставиха с приятни спомени, но и с усещане за тежест, мудност, подут корем

Празничните моменти ни оставиха с приятни спомени, но и с усещане за тежест, мудност, подут корем и може би с малко допълнителни мазнини, от които имаме нужда да се отървем.

В началото на януари обикновено сме мотивирани да преминем към по-лек режим на хранене, за да освободим тялото си от токсините. Начинът да го направим може да бъде съвсем простичък.

Не се нуждаем от драконови мерки – достатъчно е да последваме тези няколко основни правила, за да дадем нужната почивка на тялото си, да си върнем енергията и бистрия тен на лицето и евентуално да свалим един-два излишни килограма.

Чай за по-добър метаболизъм

Нашумялият напоследък чай комбуча има точно такова действие. Той подобрява работата на стомаха, но проблемът му е, че не е най-приятен на вкус. За наше щастие, подобен е ефектът на зеления чай или чая от джинджифил. И двата имат стимулиращо действие, засилват обмяната и ободряват. Включете по 2-3 чаши в дневния си ритуал.

Преборете се с подуването на корема

Основни виновници тук са въглехидратите и в частност захарта. Така че няма нищо сложно за обяснение – когато намалим сладкото, пастата, хляба и алкохола до минимум, коремът се прибира. Статията ни за това как точно захарта и алкохолът съсъпват лицето ни ще ви мотивира допълнително.


Правете лека гимнастика

Навярно не сте били активни в тренировките по време на празниците. Сега, тялото ви има нужда от движение, но го “събудете” внимателно. Много по-добре е да започнете с повече ходене или с леки упражнения, вместо да се хвърляте в интензивни натоварвания. Стресът от това би се отразил по-скоро негативно на тялото, затова започнете с нещо като 15-20 минутни серии и увеличавайте постепенно, според това в каква физическа форма сте.

Хранете се простичко

Някои хора се кълнат в ползите от резките детокс режими, например няколко дни само на сокове и супи. За всички останали, които не понасят добре всички толкова крайни ограничения, е простичкият и разумен, по-лек начин на хранене. Намалете големината на порциите си, пийте повече вода (разпределена по малко през целия ден, за да не раздувате стомаха), заменете белия хляб с пълнозърнест, вместо със захар подслаждайте чая с лъжичка мед. Добавете в менюто си повече свежи зеленчуци и чист протеин, избягвайте мазното месо.

Следвайки тези съвети, буквално за няколко дни ще се усетите по-леки и по-енергични!

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве16 НОЕМВРИ 2019

Петте най-полезни зимни плодове и зеленчуци

Яжте червено цвекло, мандарини и карфиол за здраве

Здраве13 НОЕМВРИ 2019

Трите съвета на Хайди Клум за красива фигура

Майката на четири деца разкри как поддържа фигурата си

Здраве12 НОЕМВРИ 2019

Тренировки с различна продължителност и ползите от тях за здравето ни

Физическите упражнения могат да удължат живота ни и да ни помогнат ефективно да се справим с депресията

Здраве12 НОЕМВРИ 2019

Полезните свойства на чая от жасмин

Какво не знаем за "суперчая", който помага за безброй проблеми