Здраве & Фитнес : Здраве29 СЕПТЕМВРИ 2019

Грешките в готвенето, които забавят метаболизма ни

Не е важно само с какво се храните, но и как го подготвяте

Спазвате режим и се храните с предимно домашно приготвени храни, а пак не можете да отслабнете? Може би правите тези грешки, които забавят метаболизма ни.

Плодове, зеленчуци и предимно здравословно меню – това е начинът, по който всички казват, че ще отслабнем и ще забързаме метаболизма си. Но всъщност не е чак толкова просто, както ни се иска.

Ще се учудите какво значение оказва начинът на приготвяне на съставките за правилното им усвояване от организма. Затова е важно да знаем как да подготвяме любимите си храни, така че да извличаме най-полезното от тях.

Ето кои са най-честите грешки в готвенето, които да избягваме:

Допускате излишната мазнина

Пържените храни винаги ще съдържат повече мазнини и ще се считат в категорията “нездравословни” ястия, но има един начин да намалим мазнините, който малко хора знаят. Ако просто поставим храната върху домакинска хартия веднага след пърженето, тя ще абсорбира излишната мазнина и с това ще си спестим повече калории и вредни съставки.

Оставяте пастата във водата, с която сте я сготвили

Колкото и учудващо да звучи, ако пропуснем да изцедим пастата и да я измием след варенето, ястието не само ще има по-неприятен вкус, но и значително ще забави метаболизма ни. Причината се крие в това, че горещата вода може да повреди връзките между молекулите на нишестето в тестото. Така, когато приемем тази храна, тя ще предизвика рязко повишаване на кръвната захар, което бързо ще премине и в резултат ще се чувстваме по-гладни по-бързо.

Не измивате месото

Когато готвим например телешко, и трябва да го сварим, преди да го добавим към главното ястие, най-често пропускаме да го измием след първоначалната термална обработка. В резултат всички мазнини, които са се отделили от месото в процеса на варенето, остават по него и директно се прехвърлят в яденето ни. Но ако измием телешкото ще си спестим с по 4 грама мазнини на порция.

Едно за яденето и едно за мен

Нека си признаем – всички сме си сипвали по една допълнителна чашка, докато приготвяме рецептата с вино. И напълно разбираемо, готвенето става по-забавно, а така или иначе сме отворили бутилка. Но лошото е, че по този начин допускаме допълнително количество празни калории в менюто си и това само затруднява диетата ни.

Искате бърз метаболизъм? Правете тези 5 неща всеки ден

Най-подходящият детокс според зодията ти

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Prodavalnik15 ЯНУАРИ 2020

Жените трябва да спят един час повече от мъжете

И още интересни факти за съня

Здраве10 ЯНУАРИ 2020

Най-полезните суперхрани в зимната диета

С кои продукти да напълним хладилника си през този сезон?