6 мита за храната, на които да не вярвате

Салатата без мазнини не е по-здравословна и още

Кои са най-често срещаните митове, свързани с начина на хранене, на които експертите съветват да не вярвате?

Микровълновата убива полезните вещества

Всъщност микровълновата е един от най-добрите начини да запазите всички полезни вещества в порцията зеленчуци. Варенето изцежда важни витамини и минерали, докато микровълновата загрява храната без вода, което помага да се запазят хранителните вещества.

Колкото повече зърна, толкова по-добре

Въпреки че многозърнестите продукти са за предпочитане пред рафинираното бяло брашно, защото съдържат повече фибри и витамин B, не попадайте в капана “многозърнести храни”. Само защото продуктът съдържа различни видове зърна, не означава, че те не са преработени и съответно изгубили голяма част от полезната си стойност.

Пица за закуска – може ли да бъде тайно здравословна?

Проверете етикета и търсете думата “пълнозърнест” на първо място в съставките. Това означава, че зърната са с най-високо съдържание сред другите съставки. Друг ориентир е съдържанието на фибри. Ако пакетче с крекери съдържа само един грам фибри, то трябва да сте наясно, че няма много цели зърна в него.

Салатни сосове без мазнини са по-здравословни

Плодовете и зеленчуците имат мастноразтворими хранителни вещества, които тялото не може да абсорбира без мазнини – като ликопенът в доматите, например, който се свързва с намален риск от раково заболяване и сърдечен удар. Изборът на дресинг без мазнини може да ви лиши от тези ползи. Яжте салати с олио или добавяйте авокадо или ядки.

Трябва да избягвате бели зеленчуци

Често експертите по хранене препоръчват цветните зеленчуци – колкото по-ярка и шарена е дъгата в чинията ви, толкова по-добре. Това е вярно – например, морковите и ягодите са богати на бета каротен, важен антиоксидант, който се бори с вредните възпаления в клетките. Тъмнозелените зеленчуци пък са богати на антиоксиданти, фибри, калций и витамини като C и K.

Вана с овесени ядки – египетска грижа за красотата

Но това не означава, че белите зеленчуци нямат ползи за здравето ни. В действителност карфиолът, чесънът, лукът, гъбите и дори картофите са добър източник на фибри, антиоксиданти и калий.

Соковете ви помагат да елиминирате токсините

Въпреки че повечето хора смятат, че соковете за прочистване са добър начин да детоксикирате тялото, специалистите напомнят, че тялото ни си има орган за детокс, черния дроб, който се справя много добре със задачата си. Няма да ви навреди да изкарате един ден на сокове. Но като начин за сваляне на килограми не е добра идея, защото ви освобождава от протеини и мазнини и може да доведе до загуба на мускулна маса.

Кафето ще ви направи жадни

Кофеинът в кафето е диуретик, което означава, че изсмуква вода от тялото ни, количеството вода в кафето, обаче, го прави напитка, утоляваща жаждата. И все пак чистата вода си е най-добрата опция да останете хидратирани. Но не избягвайте кафето, само защото си мислите, че ще ви дехидратира.

Ябълка или поничка – усеща ли тялото ни разликата?

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве19 АВГУСТ 2019

Как се храни моделът на Victoria's Secret Роми Стридж

Ангелът ни показва тайната зад красивото й тяло

Здраве16 АВГУСТ 2019

Детокс с активен въглен - да или не?

Трендът с черните напитки и храни може би не е толкова здравословен, колкото си мислим

Здраве13 АВГУСТ 2019

5 храни, които не трябва да ядете преди плаж

Газирано, сладко и солено предизвикват подуване

Здраве05 АВГУСТ 2019

Най-опасните химикали в козметичните продукти

Пудрата и лакът за нокти крият канцерогени