Пица за закуска – може ли да бъде тайно здравословна?

Мечтите наистина се сбъдват

Според диетолога, Прия Тил, може би е по-добро решение да закусим с пица, отколкото със зърнена закуска, мюсли или гранола.

Купеното мюсли е смесено с много ненужна захар, калорични сушени плодове и други добавки, които го правят вредно и прекалено богато на калории. За сметка на това, ако изберем по-семпла рецепта за пица, може да се окаже, че любимото ни изкушение не е никак толкова вредно, колкото си мислим.

Пицата съдържа в повечето случаи повече протеин, от колкото гранолата, и това я прави по-засищащ вариант. Освен това комбинацията от протеини и въглехидрати сутрин е една от най-енергизиращите.

Не трябва да пропускаме и факта, че хапването на нещо, което всъщност обичаме и искаме да ядем сутрин, значително повишава настроението ни и ни зарежда с повече мотивация да се придържаме към здравословна диета. Така сякаш сме имали едно хранене, с което сме се поглезили, и можем да продължим с полезните храни.

Яде ли кралицата пица?

Разбира се, от голямо значение е каква точно пица изберем. Ако сложим като топинги топено сирене, кашкавал, два вида месо, тонове кетчуп, майонеза или песто, няма как да си набавим достатъчно полезни вещества. Но по-семплите варианти са перфектни опции за хората на диета, които все пак искат да се наслаждават на храната си.

Ако си купувате готова пица, търсете тази, с по-малко продукти отгоре. Ако имате възможността да поръчате пълнозърнесто тесто, вместо обикновено, това значително ще подобри избора ви, а вкусът почти няма да се промени. Също така опитайте да замените салама с пастърма, която е по-богата на протеини, а сиренето е добре да бъде по-твърдо, защото то най-често има по-малко мазнини.

Неделите на Бионсе са за пица и вино

В случай, че смятате да си направите вкъщи пицата, имате още повече възможности да подобрите рецептата. Ето едно предложение за вкусна пица за закуска, която няма да ви тежи на съвестта:

Как да спрете да преяждате вечер след работа?

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети10 ФЕВРУАРИ 2020

Как да избегнем напълняването около 30-те си години

Периодът между 25 и 34 години е критичен за жените, които често напълняват видимо точно тогава

Диети09 ФЕВРУАРИ 2020

6 от най-здравословните сирена в света

Любимото на българите краве сирене, или както го наричат в чужбина, фета, е в класацията

Диети04 ФЕВРУАРИ 2020

Диетата "Оптавия" съветва да се грижим за психическото си здраве, за да сме слаби

При този режим е важно не само как се храним, но и как се грижим за цялостното си състояние

Диети29 ЯНУАРИ 2020

Планетарната диета може да спаси живота на 11 милиона души годишно

Този хранителен режим се базира основно на по-разумен прием на животински продукти и най-вече ограничаване на червеното месо в менюто