Здраве & Фитнес : Здраве27 ДЕКЕМВРИ 2019

5 съвета да опазим здравето си между Коледа и Нова година

Типичното извинение “Ще започна наново от януари” сякаш вече започва да се изтърква, затова потърсихме какво можем реално да направим, вместо да даваме само обещания.

Пиене, хапване и пак пиене – така изглежда типичната програма покрай празниците. А между тях имаме само няколко дни да се върнем в обичайния си ритъм.

За да се възползваме максимално от тях и да се погрижим за тялото си (пък и за фигурата) пълноценно, можем да се възползваме от няколко малки трика. Потърсихме кои са най-добрите съвети от диетолозите за бързо възстановяване и ги споделяме и с вас.

Не детокс, само няколко по-умни решения

Между сърмите и баницата с късмети звучи някак логично да не хапваме толкова тежки храни, нали? Много хора тогава започват да спазват строги режими или си правят кратък детокс, с надеждата, че това ще ги оневини от преяжданията по празниците, но диетолозите отдавна разбиха тези наши надежди.

Според тях лишаването в дните между Коледа и Нова година само ще предизвика още глад и типичния йо-йо ефект. Вместо това е много по-добре да включим повече плодове и зеленчуци в диетата си, в комбинация с пълнозърнести храни и достатъчна доза протеини.

Един съвет от Ейми Шапиро, доктор и основател на Real Nutrition NYC, е да се подготвяме за излизанията и партитата подобаващо – преди да излезем от вкъщи да хапнем нещо малко, с което да заситим апетита си, така че да не прекалим на трапезата по-късно.

Повече вода и чай

Да, вероятно ви е омръзнало да ви напомнят да се хидратирате пълноценно, но точно по това време на годината това е изключително важно. След алкохола и безсънието по празниците трябва да помогнем на организма си да започне отново да се детоксикира по естествена начин. А за целта ни е нужна много вода.

От друга страна полезните билкови чайове като тези от мента и мащерка ще стимулират храномислането и ще ни заредят с антиоксиданти и витамини.

За добрата хидратация на тялото помага и да се наспиваме повече вечер, отново задача, която ни се струва особено трудна по време на празниците.

Не пазете храната от вчерашния празник

Повечето от нас пазят останалата храна от празниците с надеждата през идните дни да се изяде, за да не я прахосваме. И това е страхотно, защото особено в наше време всеки трябва да бъде по-отговорен по темата.

Но същевременно това крие опасности за здравето ни. Застоялата се в хладилника храна за повече от три дни развива микроби, които разрушават имунната ни система.

Това важи особено много за храната от празничната трапеза, която цяла вечер е стояла насред суматохата от хората и от която всеки е загребвал.

Поздрави и подаръци, но на един метър от мен, моля

Коледа е празникът на любовта и споделянето, но същевременно е и празникът по време на грипния сезон. А многото прегръдки, ръкостискания и семейни снимки ни предразполагат към заразяване.

Затова и ви съветваме да опитате да ограничите тези поздрави до минимум, като можете да сменяте дрехите си по-често, за да се предпазите от бактериите допълнително.

Не се страхувайте да се поизцапате

Противно на последния съвет, диетолозите ни напомнят да прекарваме достатъчно време навън и да не се страхуваме от малко мръсотия, ако семейната разходка се превърне в бой със снежни топки с децата.

Точно такъв тип активност е много подходяща за дните между празниците, когато обикновено прекарваме повечето си време у дома.

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве22 ФЕВРУАРИ 2020

Важно! Намалете употребата на сух шампоан

Историята на Никол Бакстър от Белфаст стана вирална, след като жената сподели какво е причинил на скалпа й сухият шампоан

Здраве19 ФЕВРУАРИ 2020

5 начина да се заредим с енергия и тонус сутрин

Няколко нетрадиционни начина да направим сутрешната си рутина по-ползотворна

Здраве13 ФЕВРУАРИ 2020

Полезните храни, които не е добре да ядем вечер

Ябълките, ядките и бананите се усвояват добре през деня, но натоварват организма преди лягане

Здраве12 ФЕВРУАРИ 2020

Виното и шоколадът са полезни за кожата?

Да, благодарение на една тяхна обща съставка