Здраве & Фитнес : Диети23 АВГУСТ 2019

Жените пълнеят на корем от алкохол и липса на протеини

Променете начина си на живот, за да се радвате на изваяна фигура. Ето как да го направите

Излишните сантиметри около талията могат да причинят редица здравословни проблеми, сред които сърдечно-съдови заболявания и диабет.

За някои хора загубата на мазнини в коремната област може да бъде доста лесна задача, докато за други това е жестока борба. Всичко зависи от структурата на човека. Кои обаче са най-честите причини, поради които не губите мазнини от корема, каквото и да правите:

Стресът може да саботира отслабването
Много често, когато сме претоварени физически или дори емоционално, имаме навика да прекаляваме с храната. И разбира се, любимата ни храна в този момент е нещо нездравословно и висококалорично, което ще ни утеши макар и за малко. Най-добре е да не допускаме стреса в живота си. За да го избегнем, може да заложим на любимото си хоби, на спорт, на срещи с приятели, които ще ни накарат да се чувстваме по-добре.

Внимавайте с размера на чиниите
Без значение какво хапвате и къде, обърнете внимание на големината на чинията, която използвате. Проучванията показват, че хората, които избират по-големи чинии пред малките или средните, са по-склонни да наддават на тегло. Причината е, че слагате повече храна и съответно консумирате повече, отколкото тялото ви има нужда. Вместо това използвайте малки чинии и се опитайте да устоите на изкушението да си досипете допълнително храна.

Храните се късно вечер
Тялото изгаря мазнините, докато спите, но ако се отправите към леглото с пълен стомах, той няма да има време за действие. Като оставим настрана факта, че може да увеличите обема на талията си, то яденето късно вечер може да увеличи риска от развитие на киселинен рефлукс и лошо храносмилане. За да нямате подобни проблеми, не си лягайте най-малко 2-3 часа след вечеря.

Редовно пиете газирани напитки
Газираните напитки не носят абсолютно никаква полза за тялото. Според проучванията, приемът на 1 литър дневно от този тип напитки, може да увеличи теглото ви пет пъти по-бързо, отколкото ако ги приемате веднъж седмично. Освен че провокират глада, те увеличават риска от някои от най-смъртоносните заболявания като диабет и рак. За сметка на това заменете газираните напитки с вода.

Обичате плодови сокове
Тук става въпрос за пакетираните плодови сокове, които съдържат много захар. Това е валидно дори за случаите, когато пише, че са 100% неподсладени. Въпреки че плодовите сокове осигуряват някои минерали и витамини, фруктозата в тях може да стимулира вашата инсулинова резистентност и оттам да напълнеете. Заменете плодовите сокове в бутилка с прясно изцедени.

Не консумирате достатъчно здравословни мазнини
Много хора мислят, че всички мазнини са вредни, но това е много далеч от истината. Вашето тяло се нуждае от здравословни мазнини, които се намират в храни като зехтин, ядки и авокадо. Бъдете внимателни при консумацията на твърде голямо количество.

Не приемате достатъчно протеини
Когато увеличите приема на протеини, лесно ще балансирате нивото на кръвната си захар, ще намалите нивата на инсулина, а това ще подсили метаболизма. Средното количество, което трябва да приема един възрастен, трябва да е около 20-25 г протеин на всяко хранене. Опитайте се да хапвате неща с високо съдържание на протеини като пуешко, сирене, яйца, сьомга, пиле без кожата и леща.

В менопауза сте
Този период преминава по различен начин за всеки, но най-честото оплакване е натрупването на килограми. И докато по време на пубертета момичетата качват мазнини около бедрата и ханша, то в зряла възраст това се наблюдава в коремната област. Менопаузата обикновено се проявява година след като спре цикъла на една жена. Тя обаче може да контролира този страничен ефект, като заложи на редовни физически упражнения и здравословно хранене.

Алкохолът
Всички знаем, че бирата причинява бирено коремче, но някои изследвания показват, че количеството и вида алкохол, който консумирате, може да доведе до увеличаване на теглото. Някои видове са вредни, докато други са дори полезни. Например, червеното вино, ако се консумира в умерени количества може да намали риска от инфаркт и инсулт. Високият прием обаче може да доведе до заболяване на черния дроб. Освен това алкохолът потискат процеса на изгаряне на мазнините и допълнителните килограми са гарантирани. Решението е просто, контролирайте количеството алкохол, което приемате.

Не сте достатъчно активни
Една от най-големите причини за натрупването на мазнини както около корема, така и във всичко области на тялото, е липсата на достатъчно физическа активност. Това води освен до покачване на теглото, и до сърдечно-съдови заболявания, диабет и хипертония. Лесно може да избегнете това, като се упражнявате редовно. 15-20 минути на ден са напълно достатъчни.

Тренировките ви не са достатъчно интензивни
Високо интензивните тренировки или HIIT може да доведат до бърза загуба на коремните мазнини. Те са изключително ефективни, защото спомагат за намаляването на инсулина и кортизола и подпомагат изгарянето на повече калории за по-малко време.

Ядете прекалено много нездравословни мазнини
Транс-мазнините са най-нездравословните мазнини. Те обикновено се използват, за да се удължи срока на годност на пакетирани храни като бисквити, крекери, кифли, бургери и 95% от пържените храни. Изследванията показват, че транс-мазнините могат да предизвикат редица възпаления в тялото, увеличаване на теглото, диабет и сърдечно-съдови заболявания. За да ги избегнете, направете някои прости промени в ежедневието си – хранете се здравословно и спортувайте повече.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети10 АВГУСТ 2019

Полезна закуска за различните зодии

Палачинки, сандвич или френски тост? Ето какво да изберете:

Диети09 АВГУСТ 2019

10 храни, които се борят с целулита

Включете следните продукти, за да се сдобиете с перфектно дупе

Диети08 АВГУСТ 2019

Лесни и свежи хапки до 150 калории

Заложете на здравословните плодове и няма да съжалявате

Диети07 АВГУСТ 2019

Гарантирано отслабване за една седмица

Фокусирайте се върху това да подобрите храносмилането и тонуса си, приемайте достатъчно протеини + още съвети: