Добри въглехидрати, лоши въглехидрати, а сега и “нет” въглехидрати

Най-новата мода в сферата на здравословното хранене

По отношение на това колко въглехидрати трябва да консумираме има безброй коментари. Най-новото предложение на диетолозите е да изчисляваме нет стойността.

Може би една от най-обсъжданите въпроси в здравословното хранене е темата за така страшните въглехидрати. Те са приемани от едни хора като нещо хубаво и полезно, а едновременно с това за други те са врагът на добрата фигура. Но диеталозите откриха нов начин да гледаме на тях.

Вместо да се фокусираме върху източника на въглехидратите, които употребяваме, можем да изчисляваме само тази част от тях, която всъщност обработваме в организма си.

Тъй като можем да разделим въглехидрата на няколко части – главно на захари, фибри и нишестета, е добра идея да ги разглеждаме по отделните компоненти.

Захарите и фибрите не се усвояват като нишестета, а всъщност те служат на организма по съвсем различен начин. Затова и някои диетолози смятат, че не трябва да ги изчисляваме към дневната хранителна стойност на употребените макроси.

Например, ако сме яли паста с 20 грама въглехидрати, от които 12 са фибри, трябва да отбележим като приети само 8-те останали грама. Тялото ни е употребило всъщност само тях.

Лошото е, че всеки организъм обработва храната по различен начин – някои може да не употребят цялото количество нишесте, други да не възприемат по същия начин фибрите. Но това, което най-много се харесва на диетолозите, е, че по този начин се фокусираме повече върху това с какво се храним.

Суперхраните на лятото

Когато знаем точно каква част от храната, която приемаме, се обработва от организма ни и утежнява диетата ни, ще бъдем много по-фокусирани с какво се храним. Така се обръща и заслуженото внимание на фибрите, които са изключително полезни, но често пренебрегвани.

Гъбите – важен източник на витамини и пребиотици

Японската диета, която стапя килограмите

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети02 ЮЛИ 2019

Диетата Пеган комбинира най-доброто от известните режими за хранене

Комбинацията между палео и веган се оказва една от най-ефективните

Диети26 ЮНИ 2019

Какво похапва Серина Уилямс за закуска, обяд и вечеря, за да поддържа форма?

Топ тенисистката се грижи ежедневно да си осигурява свежа и питателна храна, а голямото й изкушение се нарича Тако

Диети22 ЮНИ 2019

Японската диета, която стапя килограмите

Нарича се "Окинава", защото е характерна за хората, жители на тези острови в Япония