Гъбите – важен източник на витамини и пребиотици

В тях се съдържат и ценни протеини, близки по качество на животинските

Ако се стремите да се храните здравословно, не забравяйте редовно да включвате в рецептите си гъби.

Макар да се смятат за тежка храна, в умерени количества гъбите доставят на тялото редица полезни вещества. Научете повече за техния състава и полезните им свойства:

  • Гъбите съдържат малко калории, защото съставът им е до 90% вода.
  • Богати са на микроелементи и витамини. Ето защо те се препоръчват в диетата, особено за хората, които следват режим за отслабване.
  • Гъбите съдържат две ценни аминокиселини, триптофан, който е от съществено значение за доброто качество на съня и е способен естествено да премахне агресивното поведение и раздразнителност, както и лизин, който е от съществено значение за здравето на костите и хрущялите в тялото.
  • Гъбените протеини, поради наличието на всички основни аминокиселини, са с високо качество, далеч превъзхождащи растителните протеини, приближавайки се към качеството на животинските протеини.
  • Гъбите са източник на микроелементи. Селенът е добър антиоксидант,
    който е от съществено значение за предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания и забавяне на естественото стареене на клетките.
  • Осигуряват много витамини, особено от В-комплекса. Например витамин В2, който поддържа здравите лигавици в храносмилателната и дихателната система, спомага за укрепването на имунната система и предпазва очите и кожата. Витамин В3 се съдържа в значителни количества в некултивираните сортове гъби и е важен за физическото отделяне на жлъчните и стомашните течности, като същевременно регулира метаболизма на въглехидрати, липиди и протеини, като осигурява по-добра абсорбция на храните, които консумираме.
  • Според скорошно проучване в International Journal of Molecular Sciences, гъбите са доказали антиалергична активност и висока холестеролна активност и е установено, че имат противоракови свойства.
  • Освен това гъбите са естествен източник на пребиотици, важни за здравата храносмилателна система.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве16 ЮЛИ 2019

Кои храни са позволени преди лягане?

Ето кои храни се отразяват най-добре на тялото ни преди лягане

Здраве12 ЮЛИ 2019

6 мита за храната, на които да не вярвате

Салатата без мазнини не е по-здравословна и още

Здраве11 ЮЛИ 2019

Диетата и тренировките на Майли Сайръс

Формулата за перфектно оформен корем на певицата

Здраве05 ЮЛИ 2019

Ябълка или поничка - усеща ли тялото ни разликата?

Има ли значение от какъв източник са калориите, които поемаме, стига да са достатъчно малко