4 най-важни правила, които ще ни помогнат да ядем по-малко

Така няма да пълнеем, но и никога няма да гладуваме

Човешкият организъм е съвършено устроен така, че интуитивно да знае колко и какви хранителни вещества са му необходими. Проблемът с напълняването причиняваме самите ние, като си изграждаме порочни начини на хранене. И с течение на времето привикваме да ядем повече, отколкото чисто биологично имаме потребност.

Как да ядем по-малко? 4 лесни трика, за да го направим:

1. Стойте далеч от технологиите и изключете всички устройства 

Когато умът ви е зает с нещо различно от храна, като гледате телевизия или екрана на мобилния си телефон, сте склонни да забравяте и консумирате по-големи количества, отколкото ви е необходимо.

2. Задайте границите и графика си 

Колкото по-организиран е вашият ден, толкова по-малък риск има да ви се прияде нещо чисто и просто от скука. Наличието на фиксирани часове на хранене е чудесен начин да формирате правилните хранителни навици.

3. Насладете се на храната на масата 

Знаете ли, че е по-вероятно да ядете повече, ако в същото време вървите или стоите изправени? Когато седите, вие се фокусирате повече върху храната си и сте по-удовлетворени от нея, а това е важен психолочически фактор да се почувствате сити по-бързо.

4. Използвайте малки чинии 

Вероятно в човешката природа е заложено гледката на пълната чиния да ни доставя удоволствие – предусещаме насладата от това да се наядем обилно с нещо вкусно. За да “излъжете” ума си, сервирайте порциите си в по-малки чинии. Простичко е, но е доказано, че има ефект!

Здравословните правила на Джесика Алба са в нейния Инстаграм

Да избегнем капаните при избора на зърнена закуска

Мързеливият кето режим – работи ли?

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети19 СЕПТЕМВРИ 2019

Как изглежда здравословното меню през есента?

Бърз гайд за здравословно хранене през новия сезон

Диети17 СЕПТЕМВРИ 2019

"Здравословните храни", които тайно са по-вредни и от понички

Кое ви се яде повече - донъти или мюсли? Разликата между двете се оказва не чак толкова голяма

Диети11 СЕПТЕМВРИ 2019

Здравословно бананово суши за закуска

Това лесно хапване може да се приготви в различни варианти, като тези с шоколад ще станат любими и на децата

Диети06 СЕПТЕМВРИ 2019

Петдневен есенен детокс със супа

Успокоява, изчиства и подготвя тялото за зимата