Здраве & Фитнес : Здраве05 ДЕКЕМВРИ 2019

Пет от най-полезните и пет от най-вредните видове риба

Кои видове риба да подберем за празничната вечеря и кои да държим далеч от кухнята си?

Въпреки че всички диетолози съветват да хапваме два пъти седмично рибни продукти, има голямо значение точно какъв вид ще изберем.

Красива коса, нокти и кожа, здраве и бърз метаболизъм – всичко това ни обещава редовното хапване на риба. Особено за жените е изключително важно да си набавяме добро качество морски продукти, които са богати на минерали и омега-3 мастни киселини.

Но забележете, казахме “добро качество”. Не всяка риба е полезна, особено в големи количества. Самият начин на отглеждане на рибите е от голямо значение.

Ето кои са най-полезните риби:

Дива сьомга 

Неслучайно дивата сьомга намери място в диетата на почти всички любители на здравословното хранене. Когато този вид риба се набавя от дълбините на Атлантическия океан, е много полезна за стомашния тракт и за превенция от сърдечни заболявания, ускорява метаболизма и зарежда тялото ни с мастни киселини.

Риба треска

Вкусната бяла риба е много богата не само на омега-3, но и на рядко срещания витамин B12, както и на фосфор и ниацин. Треската е много богата и на протеини, така че е перфектна за хората, които водят активен начин на живот.

Скумрия

За щастие една от най-често срещаните риби в българската кухня се нарежда сред най-полезните. Макар че е значително по-мазна риба, в умерени количества тя доставя на тялото завидно количество омега-3 и омега-6.

Диетата, която се бори с възпаленията в тялото

Дъгова пъстърва

За разлика от останалите риби, дъговата пъстърва е най-полезна, когато е отгледана във ферма. Това я прави и рибата с най-малко негативно влияние върху околната среда. Същевременно е много вкусна, богата на протеини и полезни мазнини.

Риба тон

Заради голямото количество омега-3 и протеини, рибата тон също е ценен продукт на трапезата ни. Важно е, обаче, да не прекаляваме с нея и да търсим качествен произход.

А кои са най-вредните:

Фермерска сьомга

Както казахме, начинът на отглеждане е важен. Фермерската сьомга има твърде голямо количество живак, който вреди на тялото ни.

Царска скумрия

Този вид, особено когато се набавя от Атлантическия океан, е също много замърсен с живак. Затова и е напълно забранен за деца и бременни жени.

Синята риба тон

Макар че e считана за деликатес в Япония, не е препоръчително да хапваме от нея повече от веднъж на месец, заради високите й нива на живак.

Пийте витамините си сутрин с мляко за максимален ефект

Акула

Още една риба, която е смятана за деликатес, но истината е, че е изключително вредна. Понеже акулата е хищник, тя е много богата на карбамид, който, ако се натрупа в организма ни, може да доведе до бъбречна недостатъчност.

Риба меч

Макар и рибата меч да е богата на селен, цинк и витамини в нея също може да се намери твърде голямо количество живак, който я прави по-скоро вредна за нас.

Съвети от диетолозите за празничен сезон без трупане на килограми

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве25 МАРТ 2020

Как да готвим лесно, евтино и здравословно у дома

Ключът е в това да пазарувате точните продукти и да използвате максимално богатия избор от полезни подправки

Здраве22 МАРТ 2020

Домашен дезинфектант? По-добре не

Вижте какви препарати обае можете да си направите

Здраве20 МАРТ 2020

Упражнения за по-добра стойка от професионална балерина

5 упражнения, които ще ви помогнат да сте по-пластични и здрави

Здраве19 МАРТ 2020

Всичко, което трябва да знаете за най-важните витамини

Разглеждаме подробно всичко за витамин А, В, С, D, Е и К