Няколко съвета за лека бременност през лятото

Водата, храната и движението най-важни за бъдещата майка през топлите дни

Бременността е един от най-вълнуващите, но и трудни периоди за една жена. Високите температури допълнително усложняват ситуацията, особено ако бъдещата майка вече е в напреднала бременност.

В летните месеци, тя със сигурност усеща сериозен дискомфорт, който обаче може да бъде облекчен, ако следва някои правила:

Внимавайте със слънцето

Бъдете особено внимателни със слънцето. Забравете за бронзовия тен и коктейлите на плажа, стойте на сянка и залагайте на много вода. Излагайте се на слънчевите лъчи рано сутрин или в късния следобед, когато няма да навредите не само на кожата, но и на бебето. Умереното излагане на слънце обаче подпомага образуването на витамин D, а това е особено важно за правилното развитие на костната система на бебето. Но стойте на слънце не повече от 2 часа, но не и между 11 и 16ч.! Задължително слагайте слънцезащитен крем със SPF 50, тъй като по време на бременността се появяват повече пигментни петна по лицето и тялото. Защитавайки кожата си с подходящ крем, вие ще намалите риска от тяхната поява, както и от слънчево изгаряне.

Нещата, които се променят с появата на дете

Пийте повече течности

Няма да говорим колко е важно да пием вода, но тя е просто задължителна за всяко бременно момиче. Особено през лятото, когато с потта се губи голяма част от електролитите в тялото. Забравете обаче за ледената вода, вместо това заложете на хладката. Винаги носете със себе си вода и отпивайте през целия ден по малко. Фрешовете (особено от портокал) и прясно мляко са много полезни за организма ви в този период. Течностите са особено важни при дамите, които сусещат подуване в крайниците и корема.

Не се увличайте с храната

Това, че сте бременна, не значи, че трябва да ядете като за двама. Оставете бабините приказки и се старайте да се храните здравословно, с всички компоненти, полезни за здравето. Защото най-важното през бременността е какво приемате. Така че забравете за тестените и сладки храни, които няма да дадат нищо на плода, който расте във вас. Единственото, което може да постигнете са излишни килограми и висок инсулин и холестерол. Зачеркнете от менюто си и мазните, солените и пържени храни, както и газираните напитки. И внимавайте дали храната, която консумирате е добре сготвена. Вместо това наблягайте на храните, богати на фибри, на всички салати, зеленчуци и плодове (които трябва предварително да се измият много щателно).

Истината за женските тела след бременността

Материите

Обърнете внимание на материите. Много пъти жените не се замислят за материите на дрехите, които носят, а те са много важни. През топлите месеци обличайте дрехи от естествени материи – памук, лен, коприна, които са с широка свободна кройка и позволяват на кожата да диша и вие да се чувствате леко и приятно. Това ще ви предпази от прегряване и прекомерно изпотяване. Цветовете също са много важни. Залагайте на светлите тонове, които не привличат излишно слънчевите лъчи.

Бъдете положителни

Не забравяйте да мислите положително! Не се затваряйте вкъщи и не ровете непрекъснато в сайтовете да търсите дали всичко ви е наред. Не забравяйте, че ако нещо се случва на една бременна, не значи непременно, че може да ви се случи и на вас. Пресявайте информацията. Слушайте лекаря си . Вярвайте, че всичко ще е наред и се забавлявайте. Защото бебето вече ви усеща и стресът от негативните мисли няма да му се отразят добре. Ето защо, излизайте с приятели, разхождайте се, забавлявайте се, танцувайте, смейте се и мислете положително.

Как да поддържаме форма по време на бременността

Движете се умерено

Ако нямате изрична забрана от следящия ви гинеколог, движете се повече. Разхождайте се в компанията на близките си приятелки, но предпочитайте ранните и по-късните часове, когато навън е по-хладно. Времето е много подходящо и за разхлаждане във вода. Подходящо е да посещавате часове по водна аеробика или си подарете няколко приятни дни край морето. Ако все пак решите да отидете на басейн, внимавайте с обществените, тъй като те са много нехигиенични и рискувате да се сдобиете с някаква инфекция. Не забравяйте, че по време на бременността, имунитетът пада и има по-висок риск от болести и възпаления.
Правете леки упражнения. Ходете на йога или пилатес. Специалистите са категорични, че упражненията по време на бременност ще улеснят раждането след това, тъй като тялото ви вече е подготвено да понесе напрежението и напъните.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве07 ОКТОМВРИ 2019

Фитнесът е особено важен за интровертите

Упражненията ги откъсват от проблемите и подобряват самочувствието

Здраве04 ОКТОМВРИ 2019

Любимата здравословна рецепта на Бионсе

Нейната идея за овесени ядки е много по-различна от това, което сме виждали до сега

Здраве30 СЕПТЕМВРИ 2019

Гладът към тези храни издава, че нещо не е наред с тялото ни

Когато ни се прияде някоя конкретна храна, вероятно тялото ни се опитва да ни каже нещо

Здраве29 СЕПТЕМВРИ 2019

Грешките в готвенето, които забавят метаболизма ни

Не е важно само с какво се храните, но и как го подготвяте