Здраве & Фитнес : Здраве06 ОКТОМВРИ 2016

Какво трябва да знаят за здравето момичетата на 20, 30 и 40 г.

Няколко прости съвета, които ще ви държат в кондиция и в перфектна форма на всяка възраст

Всяка възраст има своите особености и грижата за тялото и кожата е специфична, и здравето ни не е изключение.

Ето някои неща, които трябва да знаем, за да сме в перфектна кондиция и да поддържаме страхотна визия дълги години.

20 години

Пийте мляко
Вече прескочили 20-те, вие все по-често пропускате чашата с прясно мляко, която майка ви подава вечер. Експертите обаче съветват да не го правите, тъй като в тази възраст вашите кости все още се нуждаят от дневна доза калций и витамин D. Ако не ви харесва да пиете прясно мляко, то можете да го замените с кисело и със сирене. Погрижете се да консумирате 4-5 порции млечни продукти на ден, за да попълните нуждата от 1,000 мг калций, която ви трябва всеки ден.

20

Предпазвайте се
В никакъв случай не забравяйте предпазните мерки по време на секс. Ако пропуснете презерватива в някоя луда вечер с нов партньор, тъй като той го е забравил, рискувате да се заразите с всички полово предавани болести, които може да има не само партньора ви, но и всички други жени, с които той е правил секс. Освен херпес, СПИН, гонорея и други болести, предавани по полов път, отказът на кондом може да доведе и до нежелана бременност.

Внимавайте с излагането на слънце
Колкото и да ви е приятно да стоите на слънце и да се радвате на страхотния тен, слънчевите лъчи са много опасни за здравето. Ракът на кожата е най-често срещаната форма на това заболяване при младите хора. Така че избягвайте да се излагате на слънце между 10 и 16 часа, винаги поставяйте слънцезащитен крем и кажете “не” на солариума. Ако искате да имате тен, за предпочитане е да използвате тониращ крем.

30 години

Спортувайте
Ако все още не сте започнали да спортувате, време е да започнете. 30-те години е възрастта, в която много жени започват неусетно да наддават на тегло, което е много по-трудно да смъкване. Това се дължи на факта, че много жени на тази възраст водят предимно заседнал начин на живот. Опитайте се да тренирате най-малко по 30 минути на ден.

30

Наспивайте се
Това е възрастта, в която много жени са заети с прекалено много задължения – градят кариера, създават семейство, гледат да са перфектни домакини и добре изглеждащи дами. Често обаче те жертват времето за сън в желанието си да бъдат на ниво във всяка една област от живота си. Сънят обаче трябва да бъде едно от основното ви задължение за вас самите. Липсата на сън може да се отрази на психиката, на здравето и дори на фигурата ви. Именно малкото почивка увеличава обиколката на талията.

Подгответе тялото си за бременност
Ако планирате да станете майка, сега е вашият шанс. Плодовитостта вече започва да пада с всяка изминала година. Шансовете да заченете по естествен път в рамките на 12 месеца е 63% между 30 и 34-годишна възраст и 52% в периода между 34 и 39 г. При момичетата на 20 този шанс е 84%. Затова се погрижете за своето тяло по възможно най-добрия начин, като избягвайте пушенето и алкохола, приемайте ежедневно фолиева киселина, която е необходима за правилното развитие на нервната система на плода.

40 години

Персонализирайте фитнес програмата си
В тази възраст е препоръчително да не спортувате вече толкова интензивно, както сте правили в 20-те си години. Ако не забавите темпото, най-вероятно ще започнете да изпитвате проблеми със ставите и да си докарате болезнени състояния като артрит или тендинит. Опитайте се да избягвате нараняванията и се спрете на спорт, който причинява по-малко стрес на организма.

40

Включете тежести
Въпреки, че все още имате нужда от аеробни упражнения, добре е да включите и тежестите във фитнес програмата си. Опитайте нови упражнения с гирички, тъй като те ще помогнат за предотвратяване на остеопорозата. Нещо повече, тежестите ще ви помогнат да запазитe мускулната масам, която няма да отстъпи място на мастната тъкан.

Гледайте очите… като очите си
След 40-те зрението може да започне да създава проблеми, дори и на тези, които преди това са виждали перфектно. Отделно в този период от живота ви може да откриете, че очите ви се уморяват по-лесно и само след няколко часа на компютъра, вие губите фокус над нещата. Ако досега не сте преглеждали здравето на очите си ежегодно, добавете посещение при офталмолога в програмата на годишните си здравни прегледи.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 СЕПТЕМВРИ 2019

Съдовете Flaska структурират чешмяната вода за пет минути

Действието на бутилката за многократна употреба и на останалите съдове остава непроменено минимум четири години

Здраве18 СЕПТЕМВРИ 2019

Два вида фибри ни помагат да бъдем здрави и слаби

Всичко, което трябва да знаете за разтворимите и неразтворимите фибри

Здраве16 СЕПТЕМВРИ 2019

Витамините, от които децата ни се нуждаят

И въобще добра идея ли е да даваме витамини под формата на хранителна добавка на децата си?

Здраве16 СЕПТЕМВРИ 2019

Енергийно зареждане в началото на новия сезон

Не падайте в плен на есенната умора - можете да се предпазите с тези няколко стъпки