Храните, които удължават живота

И защо трябва да се вслушваме, когато ни кажат да ядем повече чесън и лимони

Често чуваме, че през зимата трябва да ядем повече чесън и лимони, за да не се разболяваме, но нека си признаем – колко от нас всъщност го правят?

Трябва обаче да си припомним, че менюто ни е от изключителна важност за нашето здраве и за нашето дълголетие. Ето защо трябва да обърнем повече внимание на следните храни:

1. Орехи

Орехите са пълни с жизненоважни микроелементи за тялото и мозъка ни. Те съдържат здравословни мазнини, които подпомагат нервната система на човека. Ето защо е необходимо да ядете поне ¼ чаша дневно, за да осигурите на тялото си необходимите минерали.

В кои храни се съдържат най-важните витамини?

2. Лимони

Това е най-доброто решение, ако страдате от недостиг на витамин С. Флавоноидите в лимоните подпомагат да се потисне развитието на раковите клетки и могат да помогнат за предотвратяване на редица други заболявания, включително грип.

3. Броколи

Броколите са чудесен източник на витамин К, който помага за изграждането на здрави кости и подпомага имунната система.

4. Боб

Бобът е източник на здравословни растителни протеини, които по най-лесния начин се изграждат в тялото. Фасулът има фибри, които помагат на организма да смила други техрани и не съдържа лоши мазнини.

Храните, които могат да направят чудеса с кожата ни

5. Черен шоколад

Забравете за млечния шоколад или за тези с ядки в тях. Вместо това заложете на чист черен шоколад , в който какаовите флавоноиди и киселини подпомагат здравето и красотата.

6. Домати

Различните видове домати са чудесно средство за борба с раковите клетки. Те също така осигуряват на тялото ви необходимите съставки за обогатяване на кръвта. Всеки човек трябва да консумира най-малко един голям домат ежедневно.

Не прекалявайте със захарта, може да доведе до депресия

7. Сьомга

Ако не сте вегетарианец, не забравяйте да включите богатата на протеини сьомга в диетата си. Тя осигурява на организма здравословни мазнини, каквито не се съдържат в никой друг продукт.

8. Авокадо

Сред всички видове плодове, авокадото изглежда е най-здравословното решение. То е богато на витамини и микроелементи, които са важни да ни поддържат здрави. Освен това е доказано, че то намалява риска от сърдечни заболявания.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве03 АПРИЛ 2020

В кои храни се съдържат най-важните витамини?

Витамините са по-здравословни, ако ги приемате директно чрез храната, а не под формата на добавки от аптеката

Здраве25 МАРТ 2020

Как да готвим лесно, евтино и здравословно у дома

Ключът е в това да пазарувате точните продукти и да използвате максимално богатия избор от полезни подправки

Здраве22 МАРТ 2020

Домашен дезинфектант? По-добре не

Вижте какви препарати обае можете да си направите

Здраве20 МАРТ 2020

Упражнения за по-добра стойка от професионална балерина

5 упражнения, които ще ви помогнат да сте по-пластични и здрави