Гладът към тези храни издава, че нещо не е наред с тялото ни

Когато ни се прияде някоя конкретна храна, вероятно тялото ни се опитва да ни каже нещо

Гладът към тези храни издава, че нещо не е наред с тялото ни

Ето какво казва желанието ни за конкретни храни за тялото ни.

Сещате ли се за онова чувство, когато ни се ядат само някои точно определени храни? Например изведнъж ни се прежда само сирене или пък искаме да се храним единствено с въглехидрати, каквито и да са те.

Всъщност гладът към конкретните храни си има причина и тя най-често е някакъв дефицит в тялото ни. И за съжаление, най-често, когато ядем тези храни, няма да решим проблема.

Затова събрахме най-често срещаните храни, към който можем да изпитаме рязко желание, и потърсихме причината зад появата на глада към тях.

Сирене

Преяло ви се е нещо с повече мазнини и сол – това е перфектната формула за храна, която успокоява организма. Най-често това ни се прихапва, когато се чувстваме тъжни или разочаровани. Затова и американците наричат макароните със сирене comfort food – нещо, което да си направим, когато имаме нужда да се почувстваме по-добре.

Гладът към тези храни издава, че нещо не е наред с тялото ни

Всъщност има причина да се обръщаме точно към сиренето за тази цел – то съдържа аминокиселини, които повишават нивата на серотонин, хормонът, който ни прави по-щастливи. Тази функция на сиренето можем да имитираме и с половин час успокояваща йога, вместо да се тъпчем с ненужни калории.

Въглехидрати

В този случай тялото ни подсказва от какво се нуждае по най-директния начин – ако ни се яде въглехидрат, вероятно трябва да ядем въглехидрат. Всъщност нуждата от този макронутриент е свързана с ниско ниво на инсулин в тялото. Това се получава, когато сме на диета или не приемаме достатъчно калории за деня. Въглехидратът е най-добрият начин да се заредим с енергия и да запълним нуждата на организма си в такъв момент.

Гладът към тези храни издава, че нещо не е наред с тялото ни

Червено месо

Колкото и да не ни се иска понякога, тялото ни се нуждае от месо, за да оцелява. Или поне се нуждае от нутриентите в месото – цинк, витамин В12 и желязо. Нуждата от тях можем да преборим временно, като си дадем 10 минути почивка и просто не правим нищо. С това тялото ни ще се успокои и ще има време да генерира достатъчно енергия, така че да продължим с деня си. Но в дългосрочен план не трябва да пренебрегваме дефицита към подобни витамини и минерали. Или увеличете приема си на месо, или потърсете начин да си набавяте тях под формата на хранителни добавки.

Как да укротим хормоните на глада?

Когато ни се прияде нещо хрупкаво

Всички сме го чувствали – яде ни се чипс, пуканки, солети ядки или дори просто един морков, просто нещо, което можем да хрупаме по един или друг начин. Всъщност, когато ядем такъв тип храна, тялото ни най-често се успокоява от натрупалия се стрес и от нервността. Но лошото е, че когато спрем да ядем, сме също толкова разстроени, колкото преди.

По-добър начин да се справим с проблема е да тренираме. Един час кикбокс ще ни освободи от напрежението в пъти по-добре от чипса.

В предишна наша статия можете да намерите пък какво означава за здравето ни, когато ни се прияде сладко: Гладът за сладко издава от какво има нужда тялото ни

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Сезонните плодове с ниско съдържание на захар
Здраве13 АПРИЛ 2021

Сезонните плодове с ниско съдържание на захар

От динята до грейпфрута - кои са плодовете, които ни зареждат с най-много витамини и минерали, но съдържат минимално количество захари

Криси Тийгън казва "сбогом" на диетите
Здраве06 АПРИЛ 2021

Криси Тийгън казва "сбогом" на диетите

"Твърде много години броях калории"

Храните, които се борят със следобедната умора
Здраве05 АПРИЛ 2021

Храните, които се борят със следобедната умора

С правилната диета можем да презаредим енергията в следработните часове

Храните с най-богато съдържание на желязо
Здраве03 АПРИЛ 2021

Храните с най-богато съдържание на желязо

Лещата и тиквените семки са сред най-добрите източници на минерала