Здраве & Фитнес : Здраве16 ДЕКЕМВРИ 2019

Фактори, които неусетно забавят метаболизма ни

Ако не приемате достатъчно калории, липсва ви калций или не спите добре, обмяната ви ще пострада

Липсата на сън, стресът и недостигът на калций са сред факторите, които забавят метаболизма.

Случва се за няколко седмици неусетно да качим килограми, без да сме прекалявали с храната. Ако имате такъв проблем и се чудите защо напълнявате, обмислете дневния си режим и вижте дали не сте допуснали някоя от тези грешки:

1. Не приемате достатъчно калории. Точно така, драстичните лишения в дългосрочен план водят до напълняване. Те стресират организма ни и го карат да премине в режим на оцеляване, при който трупаме мазнини. Затова никога не ограничавайте прекалено много дневния си прием на калории, до степен да се чувствате постоянно гладни, вяли и без енергия.

Сутрешен booster: Овесена закуска с… кафе

2. Не се храните редовно. Да пропускате хранения има същия ефект като това да изпитвате сериозен недостиг на калории. Дори ако е по малко, старайте се да хапвате достатъчно често. Няколко малки хранения поддържат обмяната много по-активна, отколкото само едно или две хранения за целия ден.

3. Подложени сте на високи нива на стрес. Неизбежно в живота ни настъпват такива периоди, като е важно да намираме отдушник и по здравословен начин да намаляваме напрежението. Разходките, приятната книга, споделянето с приятели, хубавата музика са все начини да се разтоварваме от стреса. Ако не вземем никакви мерки, едно от пораженията е забавеният метаболизъм.

4. Недостатъчно сън. Когато не спим достатъчно, в тялото се увеличава нивото на хормона на глада гренлин и намалява нивото на лептин, който пък е отговорен за усещането ни за ситост. Резултатът е, че през целия ден се чувстваме гладни и се нахвърляме безконтролно на всичко мазно, сладко и общо взето, висококалорично.

5. Дефицит на калций в организма. Освен че е ключов за поддържане на здравината на костите, този минерал е важен и за метаболизирането на мазнините. От наличието на достатъчно калций в организма зависи дали успешно ще превръщаме калориите в енергия, или ще складираме мазнини. Добри източници на калций са сиренето (особено котидж) и киселото мляко.

Сиренето, което забързва метаболизма

6. Обездвижени сте. Да прекарвате целия ден на бюрото си, а у дома да заседявате пред телевизора е сигурна гаранция за забавен метаболизъм. Дори да тренирате във фитнеса, това не е достатъчно – един час тренировка не може да противодейства достатъчно ефективно на 23 часа обездвижване. Учените са открили, че когато не се движим 20 и повече минути, тялото ни преминава в по-летаргично състояние. Затова дори да работите седнали, на няколко минути се раздвижвайте. Дори съвсем минималното, но често движение намалява нивата на кръвна захар и помага срещу забавяне на метаболизма.

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве22 ФЕВРУАРИ 2020

Важно! Намалете употребата на сух шампоан

Историята на Никол Бакстър от Белфаст стана вирална, след като жената сподели какво е причинил на скалпа й сухият шампоан

Здраве19 ФЕВРУАРИ 2020

5 начина да се заредим с енергия и тонус сутрин

Няколко нетрадиционни начина да направим сутрешната си рутина по-ползотворна

Здраве13 ФЕВРУАРИ 2020

Полезните храни, които не е добре да ядем вечер

Ябълките, ядките и бананите се усвояват добре през деня, но натоварват организма преди лягане

Здраве12 ФЕВРУАРИ 2020

Виното и шоколадът са полезни за кожата?

Да, благодарение на една тяхна обща съставка