Здраве & Фитнес : Здраве19 ФЕВРУАРИ 2020

5 начина да се заредим с енергия и тонус сутрин

Няколко нетрадиционни начина да направим сутрешната си рутина по-ползотворна

Денят започва с утрото – направете го ползотворно с тези пет трика.

Освен кафето, студените душове и тренировките рано сутрин, какво можем да направим за повече енергия от началото на деня?

Според специалистите най-важното, за да се събудим по-лесно, е да провокираме сетивата си. Промяната на аромата, светлината и звуците около нас, ще стимулира процеси в тялото ни, които ще ни накарат да се чувстваме готови да се изправим пред деня.

Предлагаме няколко варианта да предизвикате този ефект. Изпробвахме ги – действат.

Енергизираща музика

Звуците, които чуваме около нас, влияят на подсъзнанието ни и ако подбираме правилната музика, можем да я използваме като начин да се заредим с енергия.

Пуснете си още със ставането любимите си парчета, които за предпочитане да са с по-бърза и ритмична мелодия, а ако и потанцувате ще почувствате още по-голям прилив на енергия.

Според проучванията дори е по-добре да се събудим от звука на музика, а не на монотонния звук на алармата.

Сухо четкане

Така нареченото dry brushing по принцип се прави преди къпане, но въпреки това много хора споделят, че им помага да се почувстват по-енергизирани, когато го използват веднага след ставането.

Миранда Кер се приготвя за 15 минути

Това е така, защото по този начин успяваме да раздвижим кръвта и да събудим мускулите на тялото.

Вода с лимон

Този любим трик на моделите не е полезен единствено за доброто храносмилане, но и за зареждане с така нужната доза енергия сутрин. По принцип специалистите препоръчват да пием една чаша вода веднага след ставането, но когато прибавим към нея няколко капки лимон, напитката носи много повече тонус.

Проветрявайте у дома

И докато си пиете водата, защо не отворите да влезе свеж въздух в стаята? Лекото охлаждане на температурата в помещението ще помогне да ни активизира и ще ни освободи от застоялия се въздух, натрупал се през вечерта.

По-тънка талия без тренировки?

Ако си създадете този навик, той ще ви бъде още по-полезен в дните, когато се събуждате след изгрева, защото естествената светлина ще ви помогне да сверите часовника си с процесите навън.

Ароматизирайте стаята

А веднага след проветряването можете да запалите ароматна свещ, да напръскате с ароматизант стаята или да разрежете свеж плод, който да допринесе с приятен мирис. Най-добре влияят ароматите на цитрусите, ментата и кафето.

Жените трябва да спят един час повече от мъжете

Витамин B6, калий и магнезий помагат при задържане на вода

Тренировка за стегнат корем… директно от леглото

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве08 АПРИЛ 2020

Кардио упражненията ни правят по-умни

Аеробното натоварване увеличава количеството сиво вещество, откри проучване

Здраве03 АПРИЛ 2020

В кои храни се съдържат най-важните витамини?

Витамините са по-здравословни, ако ги приемате директно чрез храната, а не под формата на добавки от аптеката

Здраве25 МАРТ 2020

Как да готвим лесно, евтино и здравословно у дома

Ключът е в това да пазарувате точните продукти и да използвате максимално богатия избор от полезни подправки

Здраве22 МАРТ 2020

Домашен дезинфектант? По-добре не

Вижте какви препарати обае можете да си направите