7 фитнес хитрини, които не знаехте досега

Какво трябва да правим в залата, за да постигнем бърз успех

Ако се опитвате да отслабнете, разбира се, храната е най-важното нещо, на което трябва да обърнете внимание. Ако не тренирате обаче, няма да постигнете едно добре изглеждащо и оформено тяло.

Има много митове обаче, на които момичетата сляпо вярваме. Като например това, че не трябва да вдигаме големи тежести, защото ще станем прекалено мускулести, или че трябва да прекарваме по 2 часа в залата, за да постигнем някакъв успех. Да, ама не! Ето какво всъщност трябва да знаем, за да не допускаме грешки при тренировките:

Не се страхувайте от големите тежести

Големите тежести масово смущават дамите, тъй като те се притесняват да не придобият тела на културистки. Това обаче няма как да стане, защото в женския организъм виновникът за големите мускули – хормонът тестостерон, е в малки количества. “Притежаваме два вида мускулни влакна: бавни и бързи. Ако не използвате по-големи тежести, пренебрегвате цял набор от мускулни влакна, а именно бързите влакна”, казва д-р Мишел Олсън, преподавател по физиология на Университета в Оубърн Монтгомъри. Благодарение на големите тежести, по-бързо ще стегнете тялото и ще се сдобиете с формата, която търсите.

Най-ефективните кардио упражнения за отслабване

Тренирайте ръцете по време на кардио
Първото нещо, което правим, когато решим да отслабваме, е да заложим на кардиото. Обикновено то се изразява в джогинг или каране на велоергометъра вкъщи. Д-р Олсън обаче съветва да включим и гиричките по време на кардио сесията си. “Ако използвате мускулите на горната част на тялото ще увеличите общия си калориен разход и това ще ви помогне да развиете по-добра издръжливост”, казва д-р Олсън.

Направете си план
Искате ли да загубите 10 килограма, да започнете да тичате по 5 км или да станете по-гъвкави? “Ако нямате план с фитнес тренировка, с която да постигнете желаната цел, няма да постигнете резултати и да направите промените, към които се стремите “, казва д-р Олсън. Тя споделя да намерите план, който да отговаря на вашите нужди или да се допитате до специалист, който да ви изготви такъв.

Митове и факти за фитнес тренировките

Не се насилвате достатъчно
Вероятно току-що сте прекарали 2 часа във фитнес залата, но колко от това време се упражнявахте сериозно? Да, една тренировка трябва да е забавна, но ако редувате вдигане на тежести със сладки приказки с вашата приятелка, то има голяма вероятност да не изпълнявате правилно една тренировъчна програма. “Не е нужно да прекарвате повече време в залата. Всъщност, ако се съсредоточите върху качеството на тренировката си, ще получите по-добър прогрес, отколкото ако си губите времето в приказки”, казва Олсен. Тя съветва да заложите на интервалните тренировки, от които ще видте страхотни резултати.

Доверете се на експертите
“Ако в спортната зала има треньори и диетолози, използвайте ги!”, категорична е Олсън. “Те са обучени да определят нуждите, които може да имате, но не са толкова очевидни за вас, както и ще ви помогнат да постигнете напредък или да избегнете нараняване по време на тренировката”. Това е особено важно, ако целта ви е загуба на тегло. Ако се опитвате да отслабнете, това, което ядете, е изключително важно, особено ако редовно тренирате. “Един обучен специалист може да ускори напредъка ви, както и да ви предпази от евентуално недохранване или претоварване с упражнения”, допълва Олсън.

Къде грешите в тренировките, според фитнес инструктурите

Пробвайте едностранна тренировка
Всеки път, когато правите определени упражнения използвате двата крака или двете ръце. Експертите заявяват, че това може да причини някои мускулни дисбаланси в тялото. “Повечето от нас нямат еднакво развити мускули на краката и ръцете, а когато ги упражнявате заедно, по-силните имат тенденцията естествено да вършат повече работа”, казва Олсън. Тя съветва да започнете с тренировка на по-слабата ви страна (обикновено това е лявата) и едва след това да превключите на по-силната страна.

Не пропускайте стречинга
„Пропускането на разтягането преди и след тренировка е най-често срещаната грешка, която повечето правят“, казва Олсън. Тя съветва в никакъв случай да не пропускате стречинга, защото в него се крие разковничето на добрата транировка с бързи резултати и без наранявания.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Фитнес15 АВГУСТ 2019

Тренировки без тежести за дупе и крака от фитнес инфлуенсърите

Всяка една от тях можете да направите навсякъде и не изискват никакво оборудване

Фитнес12 АВГУСТ 2019

Бути йога - забавният начин да отслабваме

Не, името не идва от думата "booty"

Фитнес02 АВГУСТ 2019

Инста-вдъхновение за по-тънка талия

Избрахме няколко много добри комплекса с упражнения, които се изпълняват в домашни условия

Фитнес31 ЮЛИ 2019

Кардио тренировките, които не изискват уреди

И са по-добри от джогинга