Знаците, че тялото ви има нужда от повече въглехидрати

Ако първата ви идея за диета е да ги изключите от менюто си, може би трябва да помислите пак

Когато започват нова диета или просто преминават на по-лек режим, повечето хора се стараят да изключат или поне да намалят въглехидратите от менюто си.

Този подход е не само грешен, но може да бъде и опасен за здравето ви, тъй като въглехидратите играят основна роля в поддържането на баланса както за тялото, така и за ума. Важно е да запомните, че не всички въглехидрати са еднакви, както сме си говорили неведнъж, и че те са незаменим източник на енергия за тялото ви. Затова на прага на новата диета е важно да включите в менюто си повече богати на фибри храни, плодове, зеленчуци, които съдържат така наречените “сложни въглехидрати”, липсата на които води до:

Изтощение

Ако по време на тренировките във фитнеса забелязвате, че се изморявате много повече от обикновено, това може да е знак, че не приемате достатъчно въглехидрати. Особено ако сте изключили от режима си храни, които досега сте консумирали редовно, дори обикновените упражнения, които досега не са представлявали нищо особено за вас, могат да ви се виждат като непосилна задача. Ето това е една от причините, поради които диетолозите препоръчват на своите пациенти непосредствено преди тренировката да хапват храни, богати на здравословни въглехидрати.

Адриана Лима може да се похвали с един от най-дългите договори като лице (и тяло!) на Victoria's Secret. Тя си партнира с марката от цели 14 години.

Разсеяност, главоболие, замаяност

Точно както и тялото, и мозъкът ви има нужда от доза въглехидрати, за да работи максимално добре. Когато рязко отрежете дажбата на тези храни, нивото на кръвната ви захар спада и може да се окаже, че все по-често изпитвате главоболие. Много хора описват и състояние на замаяност, невъзможност за концентрация и дори рязка промяна в настроенията.

Загуба на мускулна маса

Когато тренирате много усилено, но без достатъчно въглехидрати, на тялото ви му се налага да преработи мускулната маса в енергия, за да може да захрани тези интензивни упражнения. В тази сутуация се оказва, че губите мускули и вероятно ви се струва, че трупате мазнини. Ето защо е много важно да консумирате достатъчно богати на въглехидрати храни, особено ако съчетавате диетата с интензивна програма във фитнеса.

Проблеми с храносмилателния тракт

Сложните въглехидрати съдържат фибри, които ви държат сити за по-дълго и освен това поддържат нормалната функция на храносмилателната система. Без тях е много вероятно да се чувствате подути и да имате проблем с ходенето до тоалетна.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети19 НОЕМВРИ 2019

Диетата, която се бори с възпаленията в тялото

Средиземноморският начин на хранене намалява нивата на холестерола и предотвратява сърдечни проблеми

Диети19 НОЕМВРИ 2019

Пет причини да включим тиквата в менюто си

Намалява теглото и високото кръвно налягане и още:

Диети15 НОЕМВРИ 2019

Как готвят жените, които никога не дебелеят

Първите спънки към перфектна фигура се крият в начина, по който подготвяме храната си

Диети01 НОЕМВРИ 2019

Кои чайове за отслабване всъщност работят?

Поглеждаме отвъд маркетинговите трикове и търсим истинските чайове за отслабване