Не яжте това след тренировка

… ако целта ви е да отслабнете

Не яжте това след тренировка

Много фенове на фитнеса внимават какво хапват преди тренировка, но са небрежни към менюто си след това.

Фитнес треньорите предупреждават за психологическия ефект  – тези, които тренират често, си позволяват гурме изкушения повече, в сравнение с пасивните дами. За да избегнете недоразумение, вижте списъка с храните, които е добре да избягвате след спортуване. Дори и да искате много да си похапнете от тях.

Солени закуски

Не яжте това след тренировка

По време на тренировки тялото заедно с потта отделя и излишната сол от клетките. Не си струва да прекъсвате процеса на естествено прочистване на тялото заради страстта си към (а тя ще се появи неизбежно след загуба на сола!) крекери, солети, пуканки или маслини.

Захар

Не яжте това след тренировка

С враг номер 1 на фигурата всичко е ясно. Но, ако се откажете от еклерите и млечния шоколад, все едно е дали ще ги замените с калоричния пълнозърнест бар (в който също има немалко скрити захари) и фъстъченото масло – тялото ви неизбежно ще реагира.

7 тайни за тяло като на супермодел

Пресни зеленчуци и плодове

Не яжте това след тренировка

Изглежда като най-безобидната за фигурата ви храна, но и тя не е подходяща за лека закуска след фитнес. Работата е там, че по време на тренировка тялото ви активно изразходва енергията си и се стреми да я навакса след това. Но суровите плодове и зеленчуци не успяват в тази задача – обратно, организмът изразходва още повече енергия за храносмилането им и усвояването им. Резултатът – просто нямате да имате достатъчно сила дори да излезете за по питие.

Алкохол

Не яжте това след тренировка

Звучи банално, но алкохолът след тренировка е забранен. Някои любители на фитнеса се утешават с факта, че от чаша червено вино след двучасова тренировка глава не боли. Но алкохолът е калоричен. Отложете просекото за след няколко часа – ще бъде по-добре за фигурата ви и за снимките в Instagram.

Отслабвайте според годините

Кафе

Не яжте това след тренировка

Силното кафе е добро преди тренировка, но е противопоказно след това. Кофеинът има силно възбуждащо действие върху нервната и сърдечно-съдовата система. След тренировка организмът и без това е в максимален тонус и кондиция. Излишната чаша кафе може да окаже негативно въздействие върху работата на сърцето. Очевидно нямате нужда от това.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диетата за бързо отслабване, която измести средиземноморската
Диети16 ФЕВРУАРИ 2021

Диетата за бързо отслабване, която измести средиземноморската

Нови проучвания откриха претендент за следващата най-здравословна диета

Тялото на Емили Ратайковски
Диети04 ФЕВРУАРИ 2021

Как изглежда менюто при макробиотичната диета

Предлагаме ви примерно меню и съвети как да следвате диетата

Сезонните плодове и зеленчуци с най-голямо съдържание на витамин С
Диети30 ЯНУАРИ 2021

Кои са най-добрите диети през 2021 година?

За поредна година средиземноморската диета е най-полезната

"Здравословните храни", които тайно са по-вредни и от понички
Диети27 ЯНУАРИ 2021

"Здравословните храни", които тайно са по-вредни и от понички

Кое ви се яде повече - донъти или мюсли? Разликата между двете се оказва не чак толкова голяма