Не яжте това след тренировка

… ако целта ви е да отслабнете

Не яжте това след тренировка

Много фенове на фитнеса внимават какво хапват преди тренировка, но са небрежни към менюто си след това.

Фитнес треньорите предупреждават за психологическия ефект  – тези, които тренират често, си позволяват гурме изкушения повече, в сравнение с пасивните дами. За да избегнете недоразумение, вижте списъка с храните, които е добре да избягвате след спортуване. Дори и да искате много да си похапнете от тях.

Солени закуски

Не яжте това след тренировка

По време на тренировки тялото заедно с потта отделя и излишната сол от клетките. Не си струва да прекъсвате процеса на естествено прочистване на тялото заради страстта си към (а тя ще се появи неизбежно след загуба на сола!) крекери, солети, пуканки или маслини.

Захар

Не яжте това след тренировка

С враг номер 1 на фигурата всичко е ясно. Но, ако се откажете от еклерите и млечния шоколад, все едно е дали ще ги замените с калоричния пълнозърнест бар (в който също има немалко скрити захари) и фъстъченото масло – тялото ви неизбежно ще реагира.

7 тайни за тяло като на супермодел

Пресни зеленчуци и плодове

Не яжте това след тренировка

Изглежда като най-безобидната за фигурата ви храна, но и тя не е подходяща за лека закуска след фитнес. Работата е там, че по време на тренировка тялото ви активно изразходва енергията си и се стреми да я навакса след това. Но суровите плодове и зеленчуци не успяват в тази задача – обратно, организмът изразходва още повече енергия за храносмилането им и усвояването им. Резултатът – просто нямате да имате достатъчно сила дори да излезете за по питие.

Алкохол

Не яжте това след тренировка

Звучи банално, но алкохолът след тренировка е забранен. Някои любители на фитнеса се утешават с факта, че от чаша червено вино след двучасова тренировка глава не боли. Но алкохолът е калоричен. Отложете просекото за след няколко часа – ще бъде по-добре за фигурата ви и за снимките в Instagram.

Отслабвайте според годините

Кафе

Не яжте това след тренировка

Силното кафе е добро преди тренировка, но е противопоказно след това. Кофеинът има силно възбуждащо действие върху нервната и сърдечно-съдовата система. След тренировка организмът и без това е в максимален тонус и кондиция. Излишната чаша кафе може да окаже негативно въздействие върху работата на сърцето. Очевидно нямате нужда от това.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Меню за красива кожа
Диети07 ЯНУАРИ 2021

Меню за красива кожа

Пазете се от големия враг на красивата кожа - скритата захар

Три топли напитки с канела помагат за следпразничния детокс
Диети01 ЯНУАРИ 2021

Три топли напитки с канела помагат за следпразничния детокс

Да се възстановим след празника с вкусни напитки, перфектни за зимното време

Храните, които действат като натурален ботокс
Диети29 ДЕКЕМВРИ 2020

Храните, които действат като натурален ботокс

И защо да ги вмъкнете в менюто си

Четири седмици до Коледа: Малки трикове за отслабване и пречистване на организма
Диети26 НОЕМВРИ 2020

Четири седмици до Коледа: Малки трикове за отслабване и пречистване на организма

Преди началото на празничните трапези, нека активираме метаболизма с малки промени в диетата