Здраве & Фитнес : Диети01 НОЕМВРИ 2017

Какво да правим, когато диетите спрат да действат?

Няколко тайни как да оправите щетите след йо-йо ефект

Всички прибягваме до диети, когато искаме да смъкнем някой и друг килограм. В един момент обаче, дори добре изпитаните режими спират да действат. Какво да правим тогава?

В никакъв случай не минавайте на глад! Това е основната грешка на много момичета – драстично намаляват калориите, с идеята да рестартират отслабването. Единственото, което постигат обаче е, да забавят метаболизма и да се саботират сами.

Експертите са категорични, че първо трябва да разберем причината за това, за да променим нещата. Честото спазване на диети кара организма да спре да функционира правилно или по-точно казано, вече сме повредили своя метаболизъм и той е започнал да работи на бавни обороти. А когато това се натрупа във времето, се стига до сериозни метаболитни щети т.е. метаболизмът се “поврежда”. Последствията от това са лесно натрупване на излишни килограми и невъзможност за сваляне на вече качените.

Но не всичко е загубено! Ако искате не само да отслабнете, но и да поправите метаболизма си и в един момент да започнете да отслабвате без да гладувате, подгответе се за сериозна работа. За целта ще са нужни време и постоянство.

00046109

Специалистите заявяват, че чрез комплексна работа, за около 4 седмици обмяната на веществата става по-ефективна, след 8 седмици вече се усеща видима разлика, а след 12 седмици – метаболизмът вече е напълно здрава машина за горене на мазнини и качване на чиста мускулна маса. Да, три месеца могат да ви се сторят доста дълъг период от време, но ако се замислите колко дни сте изгубили в безрезултатен глад, ще промените мнението си.

Не гладувайте
Тук има два принципа, на които трябва да се обърне внимание – калроиите, които поемате и честотата на хранене. Хранете се по 5-6 пъти на ден с малки порции, през около 3-4 часа. Никога не пропускайте закуската, защото именно тя ускорява метаболизма. Избирайте минимално обработени храни и не изключвайте въглехидрати, протеини или мазнини. Наблегнете на чисто пилешко и телешко месо, риба, яйца, обезмаслена извара и протеинови шейкове, предпочитайте кафявия ориз пред белия, овесените ядки пред корнфлейкса, добавете бобови храни и достатъчно зеленчуци, но внимавайте с плодовете. Добавете и здравословни мазники, които има в суровите семена и ядки, авокадото и по-мазните риби, като скумрия и сьомга. Изчислете от колко калории на ден се нуждаете според двигателната си активност и се стремете да ги спазвате. Обикновени при жените това варира от 1200 до 1800 калории и от 1800 до 2500 калории при мъжете.

victorias-secret-pink-spring-summer-2011-look-book-11

Не пропускайте тренировка
Разбира се, няма как да не правим упражнения, ако искаме да поправим щетите при един повреден метаболизъм. Освен кардио тренировки, много важни са и тези с тежести. Момичета, не се плашете, вдигането на гирички няма шанс да станете като културист. Все пак, нека не забравяме, че те взимат доста добавки, за да направят подобна визия. Силовите упражнения трябва да се правят между 2 и 3 пъти седмично. Те засилват много метаболизма и го карат да работи на високи обороти дори след края на тренировката. Наблегнете на комплексните упражнения за големите мускулни групи – бедра, гръб, седалище. Правете по няколко серии клякане, лег-преси и напади. Кардио упражненията са задължителни. Правете поне по три или пет тренировкати седмично, от по 20-30 минути. И не забравяйте правилния ред на трениране, за да може да сваляте повече мазнини от проблемните зони.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети19 СЕПТЕМВРИ 2019

Как изглежда здравословното меню през есента?

Бърз гайд за здравословно хранене през новия сезон

Диети17 СЕПТЕМВРИ 2019

"Здравословните храни", които тайно са по-вредни и от понички

Кое ви се яде повече - донъти или мюсли? Разликата между двете се оказва не чак толкова голяма

Диети11 СЕПТЕМВРИ 2019

Здравословно бананово суши за закуска

Това лесно хапване може да се приготви в различни варианти, като тези с шоколад ще станат любими и на децата

Диети06 СЕПТЕМВРИ 2019

Петдневен есенен детокс със супа

Успокоява, изчиства и подготвя тялото за зимата