Йогата спасява съня в топлото време

Няколко движения вечер ще ви отърват от натрупаното напрежение

През лятото повечето от нас имат проблеми със съня – дали заради топлината или заради любимите ни коктейли, факт е, че на сутинта изпитваме затруднения със ставането и се чувстваме изключително изморени.

Тук йогата може да ни помогне много. Предлагаме ви следните три пози, които ще ви освободят от напрежението, натрупано през деня и ще ви помогнат да се отпуснете. За целта ги изпълнявайте вечер, преди лягане.

Защо йогата е толкова полезна за тялото

Модифицираната “богиня”

Докато сте в леглото, легнете по гръб и съединете стъпалата си, както е показано, което ще позволи на краката ви да застанат в поза “диамант”. Вдигнете ръце над главата и изпънете врата, като същевременно можете да поставите възглавница под главата и раменете, за да освободите напрежението. Повдигнете таза от матрака, като по този начин изпъвате гръбнака, особено долната му част. Задръжте така известно време, като дишате и издишате дълбоко.

6 правила за всички, които се занимават с йога

Извитият гръбнак

Докато лежите по гръб изправете и двата крака и разпънете ръцете от двете страни на тялото, като дланите сочат нагоре. Свийте десния си крак в коляното и стъпете със стъпало на матрака, свивайки го след това към тялото. Прехвърлете сгънатия крак през тялото и използвайте противоположната ръка, с която да приложите малко напрежение на горната част на бедрото. Обърнете глава към дясната ръка, която все още е в изходна позиция и задръжте, дишайки и издишайки дълбоко. Повторете и на другата страна.

Йога пози против менструални болки

Релакс с краката нагоре

Поставете краката си на стената, докато тялото ви все още е изпънато на леглото, а ръцете ви са изпънати над главата или кръстосани пред гърдите. Бавно вдишвайте и издишвайте, в продължение на няколко минути. Ще забележите, че позата действа доста релаксиращо, особено ако сте били на крака цял ден. Ако се събудите през нощта и не можете да заспите отново, тази поза също ще ви помогне.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве16 НОЕМВРИ 2019

Петте най-полезни зимни плодове и зеленчуци

Яжте червено цвекло, мандарини и карфиол за здраве

Здраве13 НОЕМВРИ 2019

Трите съвета на Хайди Клум за красива фигура

Майката на четири деца разкри как поддържа фигурата си

Здраве12 НОЕМВРИ 2019

Тренировки с различна продължителност и ползите от тях за здравето ни

Физическите упражнения могат да удължат живота ни и да ни помогнат ефективно да се справим с депресията

Здраве12 НОЕМВРИ 2019

Полезните свойства на чая от жасмин

Какво не знаем за "суперчая", който помага за безброй проблеми