Осъзнатото ядене е новата модерна “диета”

Всъщност, не е диета и дори не е режим на хранене

Да се храним осъзнато е новата тенденция, за която тепърва ще се говори.

И за разлика от много модерни диети, тук не става дума за нищо ограничаващо, крайно и нездравословно.

Фактът, че при диетите изобщо съществува мода, по принцип ни прави твърдо скептични. Диети само на картофи, само на месо, само на шоколад, само на зелева супа, без въглехидрати и подобни само-на-нещо са истински бич за организма и могат да предизвикат трайни смущения в процесите на обмяна. Другата крайност пък е безогледното ядене на каквото ни попадне пред очите, включително джънк, много сладко и газирани напитки.

Тогава, какво е осъзнатото хранене?

Най-добрият начин да отслабнем за лятото

Максимално здравословно, естествено и най-вече бавно. Това не е диета, не е и просто режим на хранене. Това е една различна връзка с храната. Да се храниш осъзнато означава да избираш внимателно свежи продукти, да избягваш преработените храни, да не се тъпчеш на крак. Да не приемаш храната като враг и да поставяш качеството на продуктите и нуждите на тялото си на първо място, вместо да броиш всяка една калория. И не на последно място, да ядем осъзнато означава да не го правим на бегом, а бавно и с удоволствие.

Основните принципи:

1. Осъзнатото хранене започва с пазаруването
Купувайте свежи сезонни продукти, за предпочитане от региона, в който живеете. Придържайте се към “простичките” храни – хляб, масло, риба, плодове и зеленчуци.

2. Яжте!
Когато сте гладни, яжте. Слушайте сигналите на тялото си. Не оставяйте организма си в лишение, само защото сте си наумили да влезете спешно в късите си панталони от миналата година. Много е важно и това да се храните на правилните интервали, като “правилни” в случая значи само едно – подсказани от вашето собствено тяло. Някои хора огладняват на пет часа, други на два, затова най-важното е да не си налагате изкуствено определен ритъм. И спрете веднага, щом се почувствайте сити.

No-bullshit стратегия за борба с целулита

3. Хранете се бавно и винаги седнали
Бързото прихапване на крак е изключително вредно за храносмилането и е една от причините за системно преяждане. Поставете си за цел да ядете на маса, а не пред компютъра или докато вървите по улицата.

4. Наслаждавайте се
Пазаруването на хранителни продукти, готвенето, сервирането и храненето трябва да бъдат нещо приятно. Не мислете за тях като за досадно задължение. Храната и поднасянето й, както и споделянето й с близките ни хора са едно от простичките, но големи удоволствия в живота. Пазарувайте и гответе заедно с половинката, с децата си, с родителите. Наслаждавайте се на тези моменти, пробвайте аромата на продуктите, споделяйте кои са любимите ви вкусове. Хранетето не е самотно занимание!

Това са петте най-ефикасни диети в света

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве17 ОКТОМВРИ 2019

За по-красиво лице, започнете да ходите по-бързо

Ходенето с бързо темпо ни поддържа по-млади и се изписва и върху лицето ни

Здраве16 ОКТОМВРИ 2019

Отговори на най-важните въпроси за антидепресантите

Как действат, водят ли до пристрастяване и още

Здраве15 ОКТОМВРИ 2019

Създадоха кафе, което не горчи

Напитката не се произвежда от зърна истинско кафе, а е формулирана в лаборатория

Здраве07 ОКТОМВРИ 2019

Фитнесът е особено важен за интровертите

Упражненията ги откъсват от проблемите и подобряват самочувствието