Здраве & Фитнес : Здраве28 ОКТОМВРИ 2018

Колко месо е полезно да ядем и защо?

Месото е незаменим източник на протеини, цинк, желязо и витамини от B групата и най-вече на по-редкия B12

Колко месо е полезно да ядем и защо?

Колко месо е полезно да ядем всяка седмица и защо е важна част от менюто ни?

Месото е добър източник на цинк и желязо, които се усвояват лесно от организма. Месото и рибата съдържат и голямо количество протеини, отново лесно усвоими. Т

В местото се съдържат фосфор, магнезий, селен и витамини от B групата, включително В2 (рибофлавин), B3 (ниацин), B5 (пантотенова киселина), В6 (пиридоксин) и В12 (кобаламин).

Tези хранителни вещества са важен източник на енергия, поддържат функцията на тялото и на мозъка, играят роля за фертилността, за здрава кожа, както и за доброто състояние на мускулите и очите. Витамин B12 пък се намира изключително в животинските продукти – с месото и в по-малко количество в млечните.

Консумацията на месо два пъти седмично се свързва с намален риск от развитието на демеция и Алцхаймер. 

Диета с две порции риба седмично пък намалява риска от заболявания на сърдечно-съдовата система и от дегенерация на макулата (централната част на ретината) на окото.

От колко месо се нуждаем?

Много съвременни диети са базирани на протеините и в резултат на това огромен брой хора в развитите държави ядат много по-голямо количество месо от необходимото, без да си дават сметка.

Препоръчителното количество червено месо седмично е една порция от около 120-150 г сготвено месо, като в държави като Австралия препоръчват 3-4 такива порции седмично. Много хора обаче консумират месо всеки ден или почти всеки.

За да доставяте на организма нужното количество желязо и цинк, около половината от протеиновия прием за седмицата трябва да идва от бяло месо или риба

Най-добре е поне 1-2 дни седмично да не консумирате месо. В тези дни можете да си доставите протеини от яйца или зеленолистни зеленчуци.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Смути витаминозна бомба, което повишава имунитета
Здраве02 ДЕКЕМВРИ 2020

Смути витаминозна бомба, което повишава имунитета

Налейте си здравословна чаша смути от червено цвекло и портокал

Да се избавим от стреса с разтягания преди лягане
Здраве28 НОЕМВРИ 2020

Да се избавим от стреса с разтягания преди лягане

Вечерната рутина за разтягания, които заехме от професионална балерина

Как звездите влизат във форма за пролетта?
Здраве23 НОЕМВРИ 2020

Йога за по-добър имунитет и детокс на тялото

Правете тази кратка програма сутрин, за да се освободите от ненужните токсини и мазнини

Връщаме се към спорта, връщаме се към себе си
Здраве19 НОЕМВРИ 2020

Връщаме се към спорта, връщаме се към себе си

Кампанията #BackToSport от Nike и защо е важна тя