Здраве & Фитнес : Здраве28 ОКТОМВРИ 2018

Колко месо е полезно да ядем и защо?

Месото е незаменим източник на протеини, цинк, желязо и витамини от B групата и най-вече на по-редкия B12

Колко месо е полезно да ядем всяка седмица и защо е важна част от менюто ни?

Месото е добър източник на цинк и желязо, които се усвояват лесно от организма. Месото и рибата съдържат и голямо количество протеини, отново лесно усвоими. Т

В местото се съдържат фосфор, магнезий, селен и витамини от B групата, включително В2 (рибофлавин), B3 (ниацин), B5 (пантотенова киселина), В6 (пиридоксин) и В12 (кобаламин).

Tези хранителни вещества са важен източник на енергия, поддържат функцията на тялото и на мозъка, играят роля за фертилността, за здрава кожа, както и за доброто състояние на мускулите и очите. Витамин B12 пък се намира изключително в животинските продукти – с месото и в по-малко количество в млечните.

Консумацията на месо два пъти седмично се свързва с намален риск от развитието на демеция и Алцхаймер. 

Диета с две порции риба седмично пък намалява риска от заболявания на сърдечно-съдовата система и от дегенерация на макулата (централната част на ретината) на окото.

От колко месо се нуждаем?

Много съвременни диети са базирани на протеините и в резултат на това огромен брой хора в развитите държави ядат много по-голямо количество месо от необходимото, без да си дават сметка.

Препоръчителното количество червено месо седмично е една порция от около 120-150 г сготвено месо, като в държави като Австралия препоръчват 3-4 такива порции седмично. Много хора обаче консумират месо всеки ден или почти всеки.

За да доставяте на организма нужното количество желязо и цинк, около половината от протеиновия прием за седмицата трябва да идва от бяло месо или риба

Най-добре е поне 1-2 дни седмично да не консумирате месо. В тези дни можете да си доставите протеини от яйца или зеленолистни зеленчуци.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 СЕПТЕМВРИ 2019

Съдовете Flaska структурират чешмяната вода за пет минути

Действието на бутилката за многократна употреба и на останалите съдове остава непроменено минимум четири години

Здраве18 СЕПТЕМВРИ 2019

Два вида фибри ни помагат да бъдем здрави и слаби

Всичко, което трябва да знаете за разтворимите и неразтворимите фибри

Здраве16 СЕПТЕМВРИ 2019

Витамините, от които децата ни се нуждаят

И въобще добра идея ли е да даваме витамини под формата на хранителна добавка на децата си?

Здраве16 СЕПТЕМВРИ 2019

Енергийно зареждане в началото на новия сезон

Не падайте в плен на есенната умора - можете да се предпазите с тези няколко стъпки