Здраве & Фитнес : Фитнес28 ФЕВРУАРИ 2020

Тренировката, която лекува меланхолията и депресията

Хата йогата е онази тренировка, която ще ни избави от сезонната депресия

Тренировката, която лекува меланхолията и депресията

Този тип йога е разработен с главната цел да помогне за психичното ни здраве.

Депресията и негативните емоции имат силата да обезкуражат човек да се бори за по-добър и щастлив живот. Предполагаме вече не е нужно дори да казваме колко важно е да се обръща внимание на подобни състояния и да се взимат мерки на време.

Според много проучвания най-добрият начин за превенция и третиране на подобни проблеми е чрез тренировките. Вижте защо тук: 150 минути тренировки на седмица лекуват депресията

От дълго време йогата и медитацията са били най-честите избори за тренировка в подобни моменти. Но сега откриваме и кой е най-добрият вариант – хата йогата (още позната като хатха йога).

Тренировката, която лекува меланхолията и депресията

Тя е създадена специално, за да помага на организма ни да се справя в проблемни периоди.  Името й символизира точно това – сричката “ха” означава “прана” – жизнена енергия, която дава живот на физическото тяло, а “тха” обозначава “чита” – менталната енергия.

“Последните проучвания показват, че упражненията от хатха йогата отварят гръдния кош, което ви позволява да дишате свободно и да обърнете плиткото дишане, свързано с депресията”, отбелязва Елени Петрулакис – Ивич, личен треньор, специализираща се с йогата.

“Доказано е също, че движенията с обръщания повишават настроението ви. Когато сте наопаки, циркулацията на кръвта се засилва, увеличавайки притока на кислород и глюкоза – което увеличава количеството на серотонин и допамин – в мозъка.”

Опитайте ефектите й и вие с примерната тренировка във видеото:

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Новият бюти тренд - маски за бюст
Фитнес10 АВГУСТ 2020

10-минутна тренировка за стегнат и красив бюст

Правете тези упражнения всяка седмица, за да привличате погледите, когато сте по бански

Подходящият спорт според дневната ви рутина
Фитнес09 АВГУСТ 2020

Подходящият спорт според дневната ви рутина

Спортът заема важна част от деня ни - нека бъде правилният.

25 минути от най-ефективните упражнения за дупе и бедра
Фитнес06 АВГУСТ 2020

25 минути от най-ефективните упражнения за дупе и бедра

Премахваме излишното и стягаме мускулите в областта с няколко от най-добрите движения

15 минути разтягания на ден борят влиянието на заседналия начин на живот
Фитнес03 АВГУСТ 2020

15 минути разтягания на ден борят влиянието на заседналия начин на живот

Правете тези упражнения през обедната почивка, сутрин рано или точно преди лягане