Разтягане след тренировка – нужно ли е?

Ето какви са причините да трябва да отпускаме мускулите си след тренировка с малко разтягания.

Всички знаем, че трябва да се загреем с разтягане преди да започнем тренировката си, но знаехте ли и че е също толкова важно да го правим и след нея?

След тежка тренировка мислим само за това как ще се приберем и ще се строполим на дивана нали? Въпреки че сме си го заслужили, не трябва да бързаме да го направим. Преди това има важна част, която не трябва да пропускаме – правилното разтягане.

Ето какви са причините това да е задължителна част от края на всяка следваща ваша тренировка.

Тялото има нужда да се охлади

Правим разтяганията преди тренировка, за да загреем мускулите си, нали? Е, съвсем логично е, че накрая трябва да направим обратния процес.

След изпълняването на упражненията температурата ни е малко по-висока и ние сме потни. Ако без нито момент за пренастройване на организма решим да излезем навън и да продължим със задачите от деня си, рискуваме да се разболеем и да претоварим организма си.

4-те най-добри йога тренировки за повече сила и гъвкавост

Затова трябва малко по малко да подготвим тялото си, че тренировката е свършила и всичко може да влезе в нормата вече. Правим това с бавно разтягане, без напрежение, с леки движения. Така температурата ни спада и потенето спира.

Сърцето ни бие много силно

От интензивната тренировка пулсът ни се е засилил и сърцето ни бие по-силно. То също трябва да бъде успокоено преди да продължим с деня си. Когато изведнъж намалим нивото на активността си, подлагаме под стрес организма си. В такива моменти може да ни причернее и да започнем да чувстваме, че не ни стига въздуха.

За да избегнем, това постепенно трябва да успокоим пулса с разтягащи упражнения.

Доза мотивация за тренировки от жени атлети

Мускулите се сковават

Тренировката кара мускулите да станат твърди, непластични и сковани. Ако не ги отпуснем, можем да изпитаме болка от спазми или да си нанесем травма. С малко разтягане няма да имаме този проблем, защото тогава мускулите се удължават, успокояват и стават по-гъвкави.

Започвайте тренировките си с тежестите

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Фитнес21 МАРТ 2019

Кога е най-доброто време от деня да тренираме?

Някои казват сутрин, други следобед, кога всъщност е най-добре?

Фитнес18 МАРТ 2019

Безплатни трикове за стегнати крака

Достъпни за всяка жена, те наистина имат видим ефект

Фитнес12 МАРТ 2019

Подходящият спорт според дневната ви рутина

Спортът заема важна част от деня ни - нека бъде правилният.

Фитнес04 МАРТ 2019

Доза мотивация за тренировки от жени атлети

Ако ви липсва мотивация да обуете маратонките и да бъдете активни, почерпете се малко с тази на жените атлети.