Защо трупаме мазнини в точно определени зони на тялото

Имате нужда от различен подход в отслабването, според това къде пълнеете най-много

Докато някои жени пълнеят най-бързо на корем, на други всеки допълнителен грам се лепва първо на дупето и бедрата. Защо е така? Как да подходим в зависимост от това кои са проблемните ни зони?

1. Ако пълнеете предимно в горната част на тялото

Жените с по-едър бюст, корем и ръце вероятно водят заседнал начин на живот. Консумираните калориии са повече от тези, които тялото изразходва в рамките на денонощието.

Какво да направите? 

– Правете кардио упражнения. Имате нужда от минимум 30 минути на ден, като в това влизат бързото ходене, изкачването на стълби, леката, но енергична гимнастика.
– Намалете сладкото, газираните напитки и белия хляб. Имате нужда от по-нискокалорична, но питателна храна като риба и салати.

2. Ако пълнеете в долната част на корема

Коремните мазнини често се натрупват в резултат на стресови състояния, постоянна тревожност, депресия.

Какво да направите?

– Погрижете се за нервната си система. Намерете достъпни начини да разпускате, отдавайте се на малки релаксиращи ритуали всеки ден. Спете повече и общувайте с хора, които забелязвате, че ви действат успокояващо и ви дават кураж.
– Пийте топъл зелен чай, за да ускорите метаболизма си.

3. Ако имате пълни бедра и ханш

Виновник за този вид напълняване е глутенът.

Какво да направите?

– Ограничете храните, съдържащи глутен. Спазвайте режим в продължение на няколко седмици и вижте как ще се отрази на фигурата ви.
– Правете специални упражнения, които да изваят областта на дупето и бедрата. Освен това, ходете повече пеша и изкачвайте стълбите при всяка възможност.

4. Ако пълнеете на корем и в областта на гърба

Липсата на достатъчно физическа активност и стресът са виновниците за вашия проблем.

Какво да направите?

– Започнете да спите повече. Недостигът на сън вреди на хормоналния баланс в организма и в резултат на тези промени тялото ви може да започне да трупа мазнини.
– Движете се повече.
– Включете в менюто си повече богати на фибри храни. Яжте пълнозърнест хляб и зеленчуци – фибрите ни засищат по-бързо и освен това пречат на тялото да абсорбира всички мазнини, които сме приели с храната.

5. Ако сте слаби, но с тлъстини в областта на корема

Този тип напълняване е типично за хората, които прекаляват с алкохола. Калориите, които се съдържат в него, често се лепват под формата на мазнини именно около талията.

Какво да направите?

– Намалете употребата на алкохол или изцяло се откажете от този вреден навик. Освен че крие куп рискове за здравето, той е пагубен за красотата.
– Разпределете храната си на повече, но по-малки порции. Така няма да издувате корема си, преяждайки. И съшевременно ще се радвате на по-добър метаболизъм.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети26 ЮНИ 2019

Какво похапва Серина Уилямс за закуска, обяд и вечеря, за да поддържа форма?

Топ тенисистката се грижи ежедневно да си осигурява свежа и питателна храна, а голямото й изкушение се нарича Тако

Диети22 ЮНИ 2019

Японската диета, която стапя килограмите

Нарича се "Окинава", защото е характерна за хората, жители на тези острови в Япония

Диети21 ЮНИ 2019

Истински жени разказват защо са се отказали от диетите

Ако се чудите дали да започнете да пазите диети или да спрете да го правите - прочетете тази статия