Здраве & Фитнес : Диети26 АВГУСТ 2019

Лесно и полезно е да бъдеш флекситарианец

Този начин на хранене бе обявен за една от трите най-добри диети за 2018 г.

Flexitarian се използва за човек, който се придържа към вегетариански режим на хранене, но с известни изключения.

Режимът е подходящ за всички, които се чувстват добре да се хранят по-леко и бесмесно. Но все пак тялото им не е 100% готово да се лиши от всички продукти с животински произход.

Всъщност, флекситарианската диета доста се доближава до Средиземномоската. Един от поддръжниците на флекситарианството е Марк Битман, колумнист на списание Time по темите за храненето. А диетологът Доун Джаксън Блатнър му посвети книгата си “The Flexitarian Diet.” Този режим на хранене е в топ 3 на най-здравословните за тази година, според експертите.

Трикове за отслабване от цял свят

В книгата на Блатнър, флекситарианците са разделени на три нива: начинаещ, напреднал и осведомен. Начинаещите могат да започнат като се хранят постно в два дни от седмицата – например сряда и петък. Ако човек се чувства добре с промяната, може да продължи постепенно да замества още от животинските продукти в менюто си с растителни. Осведомените консумират храна с животински произход два дни седмично и постят през останалите пет. Общо месото или рибата, които ядат седмично, са 250 грама.

През останалите дни, залагате на зеленчуци, ориз, бобови. Ако веднъж се посветите на това да се храните постно, постепенно ще започнете да откривате най-различни и вкусни ястия без месо, за които дори не сте и помисляли преди.

  • Ще увеличите приема на зеленчуци. Не е нужно салатата ви да е “скучна” и малко след нея пак да се чувствате гладни. Добавете към нея крутони, ядки, ленено семе, царевица.
  • Избягвайте преработените храни!
  • Ядките ще ви заситят между основните хранения.
  • Открийте киноата, която е богата на протеини и засища задълго.

Не забравяйте: Флекситарианската диета позволява три основни хранения на ден. Препоръчва се на закуска да приемаме 300 калории, с обяда – 400, а на вечеря 500. Междинните хапвания не трябва да съдържат по повече от 150 калории, така че цялостният ви прием за деня да е 1500 калории. Алкохолът е позволен в много умерено количество!

Защо трупаме мазнини в точно определени зони на тялото

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети31 МАРТ 2020

Лимон в кафето - работи ли новият начин за отслабване?

Да, звучи като много необичайна комбинация, но струва ли си да я пробваме?

Диети30 МАРТ 2020

Как да oвладеем емоционалното хранене по време на карантина

Дръжте храната далеч от работното място и си водете дневник

Диети24 МАРТ 2020

4 страхотни идеи за здравословни мъфини

Опитайте тези нискокалорични закуски с овесени ядки, банани, яйца и сладки картофи

Диети12 МАРТ 2020

Кортни Кардашиян поддържа 48 кг с периодично гладуване

Периодите на глад помагат на организма да се разтовари и намаляват общия седмичен прием на калории