Какво е най-подходящо да ядем след тренировка?

Кои са основните грешки, които допускаме и какво да изберем

Ако търсите максимални резултати от тренировките, е много важно да не забравяте храната след като вече сте изтощили организма в спортната зала.

Избирайки подходящите храни след спорт, ще помогнете на мускулите да се възстановят след натоварването и ще се радвате на стегнатото тяло, за което мечтаете. Но къде грешим, когато започнем да тренираме?

Не се храним
Обикновено пропускаме храната, защото се страхуваме да не си върнем обратно калориите, които току-що сме изгорили. Но това е много погрешно. Не само тренировката има значение за добрата форма, а и възстановяването на мускулната тъкан, която има нужда именно след тренировка да получи необходимите й хранителни вещества. Освен това, хапването на подходяща храна в рамките на половин до един час след физическо натоварване ускорява метаболизма. Ето защо е добре за включите в менюто за деня похапване на нещо хранително след фитнес.

Избираме само протеин

Протеинът е ключов елемент от възстановяването на мускулите, но все пак е само едно парче от пъзела. В допълнение към него е добре да имате и източници на антиоксиданти и витамини, както и полезни мазнини, които също имат важна роля за заздравяването на тъканите и оптимизиране на кръвообръщението.

Грешим с количествата
Една от честите грешки, които допускаме е, че избираме подходящите храни, но количествата са повече от необходимото. Професионалните спортисти взимат някакво енергийно блокче или шейк в рамките на 30 минути след тренировка, а малко по-късно хапват и основно ястие. Но ако не сте професионална спортистка, тези енергийни десерти не са ви необходими. Хапването на едно такова блокче обикновено съдържа около 30 грама въглехидрати, 5 грама мазнини и 10 грама протеин, което като калории се равнява на малък сандвич с пуешко месо и майонеза. А енергийното смути или шейк е еквивалент на 3-4 шепи плодове и кофичка кисело мляко.
Изяждането на такъв десерт преди редовната вечеря означава приемане на прекалено много калории. Ако след тренировка нямате възможност да хапнете основно ястие в рамките на час след края на натоварването, сложете си в раницата предварително бадеми, които ще ви доставят протеини, добри мазнини и витамини.

На какво да наблегнем?
Ако все пак се чудите какво да изберете след тренировка, ние сме насреща. Експертите са категорични, че най-добре е да вземете кафяв ориз с пиле и тофу или сирене, зеленчуци с различен цвят, поръсени със сусамено семе или филирани бадеми. За овкусяване използвайте изстискан лимон или портокал, настърган джинджифил, малко чесън и червен пипер.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети19 СЕПТЕМВРИ 2019

Как изглежда здравословното меню през есента?

Бърз гайд за здравословно хранене през новия сезон

Диети17 СЕПТЕМВРИ 2019

"Здравословните храни", които тайно са по-вредни и от понички

Кое ви се яде повече - донъти или мюсли? Разликата между двете се оказва не чак толкова голяма

Диети11 СЕПТЕМВРИ 2019

Здравословно бананово суши за закуска

Това лесно хапване може да се приготви в различни варианти, като тези с шоколад ще станат любими и на децата

Диети06 СЕПТЕМВРИ 2019

Петдневен есенен детокс със супа

Успокоява, изчиства и подготвя тялото за зимата