Какво е най-подходящо да ядем след тренировка?

Кои са основните грешки, които допускаме и какво да изберем

Какво е най-подходящо да ядем след тренировка?

Ако търсите максимални резултати от тренировките, е много важно да не забравяте храната след като вече сте изтощили организма в спортната зала.

Избирайки подходящите храни след спорт, ще помогнете на мускулите да се възстановят след натоварването и ще се радвате на стегнатото тяло, за което мечтаете. Но къде грешим, когато започнем да тренираме?

Не се храним
Обикновено пропускаме храната, защото се страхуваме да не си върнем обратно калориите, които току-що сме изгорили. Но това е много погрешно. Не само тренировката има значение за добрата форма, а и възстановяването на мускулната тъкан, която има нужда именно след тренировка да получи необходимите й хранителни вещества. Освен това, хапването на подходяща храна в рамките на половин до един час след физическо натоварване ускорява метаболизма. Ето защо е добре за включите в менюто за деня похапване на нещо хранително след фитнес.

Избираме само протеин

Протеинът е ключов елемент от възстановяването на мускулите, но все пак е само едно парче от пъзела. В допълнение към него е добре да имате и източници на антиоксиданти и витамини, както и полезни мазнини, които също имат важна роля за заздравяването на тъканите и оптимизиране на кръвообръщението.

Какво е най-подходящо да ядем след тренировка?

Грешим с количествата
Една от честите грешки, които допускаме е, че избираме подходящите храни, но количествата са повече от необходимото. Професионалните спортисти взимат някакво енергийно блокче или шейк в рамките на 30 минути след тренировка, а малко по-късно хапват и основно ястие. Но ако не сте професионална спортистка, тези енергийни десерти не са ви необходими. Хапването на едно такова блокче обикновено съдържа около 30 грама въглехидрати, 5 грама мазнини и 10 грама протеин, което като калории се равнява на малък сандвич с пуешко месо и майонеза. А енергийното смути или шейк е еквивалент на 3-4 шепи плодове и кофичка кисело мляко.
Изяждането на такъв десерт преди редовната вечеря означава приемане на прекалено много калории. Ако след тренировка нямате възможност да хапнете основно ястие в рамките на час след края на натоварването, сложете си в раницата предварително бадеми, които ще ви доставят протеини, добри мазнини и витамини.

На какво да наблегнем?
Ако все пак се чудите какво да изберете след тренировка, ние сме насреща. Експертите са категорични, че най-добре е да вземете кафяв ориз с пиле и тофу или сирене, зеленчуци с различен цвят, поръсени със сусамено семе или филирани бадеми. За овкусяване използвайте изстискан лимон или портокал, настърган джинджифил, малко чесън и червен пипер.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Шест грешки, които ни карат да загубим желание да тренираме
Диети30 ЮЛИ 2020

Шест грешки, които ни карат да загубим желание да тренираме

Какво ни спира да имаме красива фигура и как да се преборим с проблемите

Ева Лонгория има най-красивия кавалер
Диети27 ЮЛИ 2020

Диетата на Ева Лонгория

Акстрисата разкрива какво е обичайното й ежедневно меню

Идеи за здравословни закуски, подходящи за всеки бюджет
Диети23 ЮЛИ 2020

Идеи за здравословни закуски, подходящи за всеки бюджет

Рецептите са лесни, вкусни, полезни и почти без пари

Сутрешните навици, с които ще отслабнем
Диети17 ЮЛИ 2020

Диетата за любителите на кафето

Без много ограничения, но с много кафе - може би това е диетата, която сбъдва мечтите ни