Здраве & Фитнес : Фитнес15 ФЕВРУАРИ 2017

Не правете това след тренировка

Ето отговорите на всички въпроси, които сте си задавали досега!

Какво да ядем и колко вода да пием, а трябва ли, да продължим ли с упражненията… това са все въпроси, които много от нас са си задавали.

Фитнес инструкторите са категорични, че трябва да внимаваме с някои неща, след като сме тренирали. Ето кои са те:

Не пропускайте разтягането

Вероятно си мислите, че след като сте правили упражнения досега, не ви е нужна никаква физическа активност повече. Истината обаче е, че е много важно да се поразтегнете. Особено трябва да наблегнете на мускулите, над които сте работили досега. Това ще им помогне да се възстановят по-бързо и ще ви предпази от схващания.

Не прекалявайте с кардиото
Няма нищо лошо в една лека кардио тренировка, след като сте работили с тежести. В никакъв случай обаче не прекалявайте, защото това може да ви се отрази, както на психологическо, така и на хормонално ниво. Специалистите препоръчват да разделяте двете тренировки с няколко часа – например да направите едната сутринта, а другата вечерта.

Не гладувайте след тренировка
След интензивна тренировка, тялото ви се нуждае от възстановяване. Постарайте се след тренировка да не чакате повече от 30 минути, преди да хапнете добре подбрана и здравословна храна.

sport

Не пропускайте водата
Много от нас се чудят дали да пият вода по време на и след тренировка. Истината е, че след обилното потене тялото ви има нужда от повече вода. Погрижете се да не се лишавате от течности и най-вече – от вода, след като сте потренирали.

Не пропускайте възстановяването
Когато сте приключили с физическите упражнения, тялото ви има нужда от време, в което да сте напълно спокойни и отпуснати. Така то много по-лесно ще върне пулса и кръвното налягане към нормалните стойности. Освен това по този начин се намалява рискът от травми вследствие на интензивната тренировка.

Не сменяте дрехите, с които сте тренирали
Някои отиват да тренират направо с екип и след това остават с него, докато се приберат обратно вкъщи, а понякога дори и с часове. Експертите са категорични, че това е огромна грешка, защото ако не махнете веднага мокрите от потенето дрехи, те могат да предизвикат някои инфекции. Да не забравяме, че бихте могли и да настинете, ако излезете с мокър екип от залата или стоите на студено, както сте изпотени.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Фитнес23 ФЕВРУАРИ 2020

Insta-фитнес с домашни упражнения за цялото тяло

Бързо и ефетивно стягане за заети жени, които предпочитат да тренират вкъщи

Фитнес21 ФЕВРУАРИ 2020

Тренировка за цялото тяло.... с кърпа

Тези четири упражнения имитират движения пренасят фитнеса в хора ни

Фитнес20 ФЕВРУАРИ 2020

150 минути тренировки на седмица лекуват депресията

Според специалистите редовното движение помага повече от хапчетата

Фитнес18 ФЕВРУАРИ 2020

Тренировка за стегнат корем... директно от леглото

Само 10 минути сутрин ще ви гарантират перфектно стегната талия