Здраве & Фитнес : Фитнес15 ФЕВРУАРИ 2017

Не правете това след тренировка

Ето отговорите на всички въпроси, които сте си задавали досега!

Какво да ядем и колко вода да пием, а трябва ли, да продължим ли с упражненията… това са все въпроси, които много от нас са си задавали.

Фитнес инструкторите са категорични, че трябва да внимаваме с някои неща, след като сме тренирали. Ето кои са те:

Не пропускайте разтягането

Вероятно си мислите, че след като сте правили упражнения досега, не ви е нужна никаква физическа активност повече. Истината обаче е, че е много важно да се поразтегнете. Особено трябва да наблегнете на мускулите, над които сте работили досега. Това ще им помогне да се възстановят по-бързо и ще ви предпази от схващания.

Не прекалявайте с кардиото
Няма нищо лошо в една лека кардио тренировка, след като сте работили с тежести. В никакъв случай обаче не прекалявайте, защото това може да ви се отрази, както на психологическо, така и на хормонално ниво. Специалистите препоръчват да разделяте двете тренировки с няколко часа – например да направите едната сутринта, а другата вечерта.

Не гладувайте след тренировка
След интензивна тренировка, тялото ви се нуждае от възстановяване. Постарайте се след тренировка да не чакате повече от 30 минути, преди да хапнете добре подбрана и здравословна храна.

sport

Не пропускайте водата
Много от нас се чудят дали да пият вода по време на и след тренировка. Истината е, че след обилното потене тялото ви има нужда от повече вода. Погрижете се да не се лишавате от течности и най-вече – от вода, след като сте потренирали.

Не пропускайте възстановяването
Когато сте приключили с физическите упражнения, тялото ви има нужда от време, в което да сте напълно спокойни и отпуснати. Така то много по-лесно ще върне пулса и кръвното налягане към нормалните стойности. Освен това по този начин се намалява рискът от травми вследствие на интензивната тренировка.

Не сменяте дрехите, с които сте тренирали
Някои отиват да тренират направо с екип и след това остават с него, докато се приберат обратно вкъщи, а понякога дори и с часове. Експертите са категорични, че това е огромна грешка, защото ако не махнете веднага мокрите от потенето дрехи, те могат да предизвикат някои инфекции. Да не забравяме, че бихте могли и да настинете, ако излезете с мокър екип от залата или стоите на студено, както сте изпотени.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Фитнес18 СЕПТЕМВРИ 2019

Как тренират българските фитнес инфлуенсъри?

Как фитнес инфлуенсърите у нас се грижат за фигурата си, какви са любимите им тренировки и още

Фитнес17 СЕПТЕМВРИ 2019

Тренировка за стегнато тяло само с един фитнес уред

Можете да го използвате както във фитнеса, така и у дома

Фитнес02 СЕПТЕМВРИ 2019

Фитнес треньорът в задния ви джоб - инстаграм профилите за упражнения, които трябва да следвате

Съветите на тези инфлуенсъри ще преобразят тялото ви

Фитнес15 АВГУСТ 2019

Тренировки без тежести за дупе и крака от фитнес инфлуенсърите

Всяка една от тях можете да направите навсякъде и не изискват никакво оборудване