Сезонните плодове с ниско съдържание на захар

От динята до грейпфрута – кои са плодовете, които ни зареждат с най-много витамини и минерали, но съдържат минимално количество захари

Това са продуктите, които искате да имате в хладилника си през топлите сезони…

Когато лекарите съветват да контролираме консумацията на захар, те нямат предвид да ограничим само шоколадите и сладкишите, в които е пълно с добавена кристална захар. Да, това са очевидните “вредители“, но в този списък трябва да бъдат включени и много плодове, които имат високо съдържание на плодова захар. В нормални количества тя е полезна, но дори с нея може да се злоупотреби.

Нека не забравяме, че плодовете с високо съдържание на захар имат и висок гликемичен индекс. Те карат нивата на кръвната захар да се повишават високо и рязко, в резултат на което може да ви призлее, а в дългосрочен план хронично високата кръвна захар уврежда органите и води до затлъстяване и куп други проблеми.

Суперхраните на пролетта

Сезонните плодове с ниско съдържание на захар

Преди почитателите на сладкото съвсем да се отчаят, нека кажем, че все пак има плодове с ниско съдържание на захар, които са достатъчно сладки, за да задоволят апетита ви – споделяме ги по-долу:

Малини

Тези прекрасни червени плодове са едновременно сладки, но и невероятно полезни. Освен че не съдържат почти никаква фруктоза, малините са пълни с фибри, витамини и антиоксиданти, които поддържат красотата на кожата. Няма да сбъркате, ако прибавите малините към закуската си!

Киви

Кивито е богато на витамини А, С, както и на такива от група B. Чрез този плод ще си набавите и нужната доза фибри и антиоксиданти. Съдържанието на захар в кивито е толкова ниско, колкото в малините, така че можете да консумирате този плод през целия сезон.

Сезонните плодове с ниско съдържание на захар

Диня

Динята е един от символите на лятото. Макар и да не е достъпна през цялата година, тя е страхотен източник на витамини А, B, С, както и желязо и калий. Динята има висок гликемичен индекс, но ако не злоупотребявате със сладкото и си набавяте нужните фибри, няма да наруши режима ви. Не я използвайте като заместител на основните ви хранения.

Грейпфрут

Грейпфрутът е плод, който също заслужава да присъства в този списък, макар и да не е любим на хората, обичащи сладкото. Той е подходящ за онези, които не са почитатели на твърде сладките продукти. Грейпфрутът почти не съдържа захар, но пък може да се похвали с редица витамини, полезни киселини и антиоксиданти. Хапвайте по половин грейпфрут на ден и скоро ще започнете да забелязвате, че се чувствате по-енергични и освежени.

Храните, които да избягваме след 30

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Ето как поддържа фигурата си Сара Джесика Паркър
Здраве12 НОЕМВРИ 2022

Ето как поддържа фигурата си Сара Джесика Паркър

Звездата от "Сексът и градът" има няколко правила за спазване на добра фигура и добро здраве през годините.

Какви са ползите от пиенето на чай?
Здраве14 ОКТОМВРИ 2022

Какви са ползите от пиенето на чай?

Есента е одеяло, меки пантофки, хубава книга и ... чаша горещ чай.

Кампанията „Заедно сме в борбата срещу акнето“ на BIODERMA стартира с безплатни прегледи
Здраве06 ОКТОМВРИ 2022

BIODERMA дава старт на „Заедно сме в борбата срещу акнето“

Осмото издание на национална кампания предоставя възможността за безплатни прегледи при дерматолог в периода 5-20 октомври.

Полезните храни през есента са толкова много
Здраве02 СЕПТЕМВРИ 2022

Полезните храни през есента са толкова много

Сезонът, пълен с плодове и зеленчуци, които са се радвали цяло лято на слънцето.