Храните, които да избягваме след 30

Или нещата, които започват да ни вредят повече с времето

Честити 30! Тази част от живота ни има много привилегии, за които да се вълнуваме и да очакваме с нетърпение. За съжаление, обаче, не всички от храните, които обичаме са част от тях.

С навлизането в нова възрастова група се променят нуждите на тялото ни и навиците, които трябва да спазваме. Така и след като навършим 30, храните, на които до сега сме се наслаждавали, може да се окажат по-вредни за нас от преди.

Ето го и списъка със забранените: 

Соя

Тя много често е пълна с ГМО и препарати, които не искаме да достигат тялото ни. Освен това тя е богата на фитоестроген, което е вещество подобно на женския полов хормон. А точно в тази сфера трябва да внимаваме – твърде високите нива на естроген ни застрашават от редица заболявания, свързани с репродуктивната система.

Плодов йогурт

Колкото и хубави спомени да имаме от киселите млека с вкус на ягода, шоколад, праскова и какво ли още не, ще трябва да си останат само спомени. Тези десерти най-често съдържат в себе си голямо количество захар, което никак няма да ни се отрази добре.

Най-вредните храни в света

Това не значи да се разделим напълно с този вкус – просто сложете пресни плодове към обикновено кисело мляко или гръцки йогурт и оставете да се смесят вкусовете добре, преди да се насладите на десерта.

Риба с произход от ферми

За съжаление около 80% от рибите, които се предлагат на пазара са отгледани в специални развъдници, а това силно обезщетява качеството им. Понеже пространството във фермите е твърде малко, а и най-често рибите са хранени неправилно, те живеят много неестествен начин на живот. Затова и от развъдниците компенсират, като им дават антибиотици, така че да стимулират развитието им.

Бял хляб

Вече знаем, че белият хляб е много по-лошо качество от пълнозърнестия. За съжаление, с времето тялото ни все по-малко толерира нездравословната храна и тестените изделия, направени с бяло брашно се обработват от организма все по-трудно.

Диетата “фактор Ф” ще ни вкара във форма за лятото

Освен това в обикновения хляб има много по-малко фибри, а те са жизненоважни за нас, особено след 30-годишна възраст.

Пуканки от микроволновата

Кой не обича да си прави филмова вечер с пуканки, готови за минута? По-добре обаче се ориентирайте към естествения начин за обработка на царевицата. Пакетите за микроволнова фурна съдържат много масло, и то от най-лошо качество. То съдържа карциногени и вредни вещества, които разрушават действието на всички полезни мастни киселини.

За сметка на това, когато използваме тиган, за да си приготвим пуканките, те се превръщат в страхотен нискокалоричен снакс.

Плодов сок

Купен от магазина или прясно изцеден – и в двата си варианта сокът е вреден за тялото ни. Когато използваме само течността на плода, се лишаваме от фибрите и приемаме единствено захарите в сока. Това го прави много по-калоричен и нездравословен.

Ще живеем по-дълго… ако ядем по-малко?

Средиземноморската диета, която експертите препоръчват

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 АВГУСТ 2019

30-минутен фитнес и философия за здраво тяло от Кейт Ъптън

Тя тренира, за да се чувства силна. И съветва всички жени да се отърват от маниакалното следене на това колко точно сочи кантарът

Здраве19 АВГУСТ 2019

Как се храни моделът на Victoria's Secret Роми Стридж

Ангелът ни показва тайната зад красивото й тяло

Здраве16 АВГУСТ 2019

Детокс с активен въглен - да или не?

Трендът с черните напитки и храни може би не е толкова здравословен, колкото си мислим

Здраве13 АВГУСТ 2019

5 храни, които не трябва да ядете преди плаж

Газирано, сладко и солено предизвикват подуване