Храните, които да избягваме след 30

Или нещата, които започват да ни вредят повече с времето

Честити 30! Тази част от живота ни има много привилегии, за които да се вълнуваме и да очакваме с нетърпение. За съжаление, обаче, не всички от храните, които обичаме са част от тях.

С навлизането в нова възрастова група се променят нуждите на тялото ни и навиците, които трябва да спазваме. Така и след като навършим 30, храните, на които до сега сме се наслаждавали, може да се окажат по-вредни за нас от преди.

Ето го и списъка със забранените: 

Соя

Тя много често е пълна с ГМО и препарати, които не искаме да достигат тялото ни. Освен това тя е богата на фитоестроген, което е вещество подобно на женския полов хормон. А точно в тази сфера трябва да внимаваме – твърде високите нива на естроген ни застрашават от редица заболявания, свързани с репродуктивната система.

Плодов йогурт

Колкото и хубави спомени да имаме от киселите млека с вкус на ягода, шоколад, праскова и какво ли още не, ще трябва да си останат само спомени. Тези десерти най-често съдържат в себе си голямо количество захар, което никак няма да ни се отрази добре.

Най-вредните храни в света

Това не значи да се разделим напълно с този вкус – просто сложете пресни плодове към обикновено кисело мляко или гръцки йогурт и оставете да се смесят вкусовете добре, преди да се насладите на десерта.

Риба с произход от ферми

За съжаление около 80% от рибите, които се предлагат на пазара са отгледани в специални развъдници, а това силно обезщетява качеството им. Понеже пространството във фермите е твърде малко, а и най-често рибите са хранени неправилно, те живеят много неестествен начин на живот. Затова и от развъдниците компенсират, като им дават антибиотици, така че да стимулират развитието им.

Бял хляб

Вече знаем, че белият хляб е много по-лошо качество от пълнозърнестия. За съжаление, с времето тялото ни все по-малко толерира нездравословната храна и тестените изделия, направени с бяло брашно се обработват от организма все по-трудно.

Диетата “фактор Ф” ще ни вкара във форма за лятото

Освен това в обикновения хляб има много по-малко фибри, а те са жизненоважни за нас, особено след 30-годишна възраст.

Пуканки от микроволновата

Кой не обича да си прави филмова вечер с пуканки, готови за минута? По-добре обаче се ориентирайте към естествения начин за обработка на царевицата. Пакетите за микроволнова фурна съдържат много масло, и то от най-лошо качество. То съдържа карциногени и вредни вещества, които разрушават действието на всички полезни мастни киселини.

За сметка на това, когато използваме тиган, за да си приготвим пуканките, те се превръщат в страхотен нискокалоричен снакс.

Плодов сок

Купен от магазина или прясно изцеден – и в двата си варианта сокът е вреден за тялото ни. Когато използваме само течността на плода, се лишаваме от фибрите и приемаме единствено захарите в сока. Това го прави много по-калоричен и нездравословен.

Ще живеем по-дълго… ако ядем по-малко?

Средиземноморската диета, която експертите препоръчват

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве05 ДЕКЕМВРИ 2019

Пет от най-полезните и пет от най-вредните видове риба

Кои видове риба да подберем за празничната вечеря и кои да държим далеч от кухнята си?

Здраве27 НОЕМВРИ 2019

Любимата тренировка на Оливия Кулпо, която можем да правим и у дома

P.volve е новата любима тренировка на моделите и има защо

Здраве27 НОЕМВРИ 2019

Черният шоколад третира кашлицата

Според някои проучвания шоколадът е по-добро решение от медикаментите за кашлица