Здраве29.11.2017

Защо е толкова полезно да си лягаме по едно и също време?

Добрият режим на сън ни прави по-умни, по-щастливи и дори засилва метаболизма

Лишаването от сън може да попречи не само на паметта, на здравето, на способностите ни, но и на редица други неща. Важно е не само по колко спим, но и кога си лягаме.

Оказва се, че ако си лягаме по едно и също време всяка вечер, това ще се отрази благотворно върху тялото и психиката ни. И ако и вие сте като нас, и през седмицата (или по празниците) спите по-малко, а след това наваксвате през уикенда, то помислете пак. Защото лягането в един и същи час може да е доста полезно за тялото ни . Ето защо:

Помага да заспиваме по-бързо
Учените, които изследват съня, заявяват, че има срок за заспиване и той се нарича латентност на съня. След проведени проучвания се оказва, че заспиването по едно и също време всяка вечер може да намали времето, което прекарваме във въртене в леглото. Проучванията показват, че латентността може да отнеме средно между 14 минути и 24 часа и именно режима обуславя това.

Тези цветове в спалнята са ключът към по-спокоен сън

Прави ни по-умни
Ако сте студент или сте на някакъв друг вид обучение, то редовният сън и лягането по едно и също време са от голямо значение за паметта ви. Проучванията са показали, че неправилните навици при съня могат да увредят академичните ни способности. Изследване от 2010 година, проведено сред 8000 деца на 4 годинки, установява, че когато са имали последователни правила за лягане, те са постигнали по-добри резултати в тестовете по английски език, при грамотността и изпитите по математика.

Щастието се крепи на секса и добрия сън

Чувстваме се по-щастливи
Редовността в заспиването не само подобрява мозъчната функция, но се отразява и върху цялостното усещане. Разглеждането на връзката между съня и щастието не е новост, а учените са категорични, че всички видове сън се свързват с по-добро настроение и позитивизъм. През юни са проведени изследвания сред 204 студенти, които са носили монитори за сън и са попълвали дневници, в които записвали какво е било настроението и мислите им за период от един месец. Установено е, че колкото по-нередовен е бил сънят им, толкова по-нещастни са се чувствали.

Предпазва от сърдечно-съдови заболявания
Най-често срещаната причина за сърдечен удар се дължи на натовареността и стреса, които хората не могат да редуцират със съня, който често се оказва недостатъчен. От понеделник до петък хората имат сравнително нормален режим на съня, но в почивните дни той варира. Именно това се отразява сериозно върху здравето и води до по-високи стойности на ИТМ, което от своя страна води до сърдечно-съдови заболявания.

По-добър сън, благодарение на етеричните масла

Подобрява метаболизма
Добре знаем, че качеството и количеството сън играят важна роля при работата на метаболизма. Учените са установили, че “нарушаването на циркадния цикъл е силно свързан с метаболитния дисбаланс”. С други думи, хората с нарушен сън имат забавен метаболизъм, а това влияе върху здравето и добрата им форма. Освен това, жените с нарушен ритъм на съня, показват по-високи нива на инсулинова резистентност, при които тялото спира да преработва правилно инсулина, което може да доведе до диабет. Така че, помислете пак следващия път, в който решите да изгледате още един епизод на Stranger Things, а вече е минал часът ви за сън.

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Идеалното смути е с по-малко въглехидрати

Няколко варианта, които ви гарантират страхотна закуска по всяко време на деня

Как да запазите килограмите по Коледа

Диетолозите съветват да наблегнем на следните пет храни:

Как да разберете дали имате хранителна алергия

Какви са симптомите и на какво да обърнете внимание

Какво трябва да знаем за рака на кожата

Специалистите от клиника Derma-Act ни дават повече информация по въпроса

Миенето на зъбите намалява риска от рак?

Ново проучване дава индикации, че добрата хигиена е още по-важна, отколкото сме си представяли

Напитките, които ще ви спасят от празничното преяждане

В канелата се крие тайната на перфектната форма около тежките трапези

Как Сиара свали килограмите след раждането

Певицата отново заложи на изпитания режим, с който свали 27 кг за 4 месеца

Гладът за сладко издава от какво има нужда тялото ни

През зимата все по-често посягаме към въглехидратите. Каква е причината?

Диетата, с която ще победим сезонната депресия

Всички посягаме към сладкото, за да си оправим настроението, но ефектът всъщност е обратен

Какво се случва с тялото ни на сутринта след препиване

Кръвната захар пада рязко, имунната ни система не функционира достатъчно добре

Витаминозно смути и супа срещу махмурлук

Ето как да облекчите гаденето и главоболието дори след най-тежката нощ

Приберете корема, докато спите

Ето кои храни се борят с подуването, за да се събудите по-леки на сутринта