Здраве & Фитнес : Здраве27 СЕПТЕМВРИ 2019

Важно за калориите в алкохола!

Абсолютен мит е, че ако пиете съвсем умерено, няма риск да напълнеете. Цифрите ще ви изненадат и е важно да знаете това!

Калориите в алкохола не са за пренебрегване, дори ако пием “съвсем малко”. Всъщност, дори чаша вино всеки ден е много вероятно да доведе до напълняване.

Наясно сме, че в градусовите напитки се съдържат доста калории. Но голяма част от хората не са наясно точно колко и мислят, че едва ли не е нужно всяка вечер да прекалиш с виното, за да се закръгли фигурата ти.

Истинските цифри на калориите в алкохола обаче ще ви накарат да преосмислите навиците си.

Само една чаша вино на ден, както и една бира могат да окажат влияние върху теглото. Учените са изчислили, че ако в продължение на година човек пие по една бира (от 500 мл) на ден, това прави общо 44 200 ккал. А това е все едно е изял 221 понички.

Средностатистическият англичанин приема по 2 000 ккал на месец от алкохол (а имайки предвид колко залитат на Острова по чашката, нищо чудно реалното число да е и по-високо). Освен калориите в самите напитки, се добавят и тези от мезетата. Обикновено към питието добавяме сирена, ядки, чипс или крекери, а ако пък сме пили повече, на сутринта се нахвърляме на възможно най-мазната храна.

Изчислено е, че хората с махмурлук приемат цели 450 ккал в повече на закуска следващия ден.

Дамите, които обичат вечер да разпуснат с една-две чаши вино, също са в риск. Две чаши бяло вино имат около 370 ккал, което е около 20% от препоръчителния дневен прием на калории за една средноактивна жена! И дори повече, ако по цял ден сте пред компютъра и водите заседнал начин на живот. Това крие не само опасност от напълняване, но и завишен риск от редица сериозни заболявания. За съжаление, в това число влиза и ракът на гърдата.

Колко калории има в алкохола:

1 стандартна чаша червено вино = 130 ккал
1 голяма чаша червено вино (250 мл) = 230 ккал
1 бира (500 мл) = 180 ккал
Малко уиски (50 мл) = около 130 ккал
Малка водка (50 мл) = около 100 ккал
1 коняк (50 мл) = 140 ккал

Как да намалите риска от напълняване, когато пиете:

Най-добрият начин е просто да намалите количеството питиета на седмица. Няма магически трик за намаляване на калориите в алкохола – просто трябва да се лишите от чашките, които ви идват в повече, или да се примирите с факта, че обиколката на талията ви бавно ще расте.

Не пийте много наведнъж. Доказано е, че ако приемате определено количество алкохол на седмица, е по-добре то да е разпределено равномерно. Хората, които по цяла седмица се въздържат, а в петък и събота се наливат до несвяст, нанасят на организма си по-голяма вреда.

Когато пиете, осигурете си здравословно мезе. Вместо чипс и фъстъци, сервирайте зеленчукови пръчици с лек дипинг. Червеното вино пък върви добре с няколко резенчета ябълка.

Разреждайте питиетата си. Към бялото вино спокойно може да добавите малко газирана вода. Ако предпочитате напитки, които не понасят разреждане, между отделните чаши изпивайте по една чаша вода. Така може да намалите количеството алкохол, погълнат за вечерта, а и ще предпазите тялото си от дехидратация.

 

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 ОКТОМВРИ 2019

Полезни енергийни напитки, приготвени лесно у дома

Ако се чувствате уморени и демотивирани, пригответе си тези вълщебни топли напитки вкъщи и се насладете на ефекта!

Здраве20 ОКТОМВРИ 2019

Комбинацията между тези храни е здравословна бомба за тялото ни

Тези четири комбинации от храни са не само вкусни, но и изключително пол

Здраве17 ОКТОМВРИ 2019

За по-красиво лице, започнете да ходите по-бързо

Ходенето с бързо темпо ни поддържа по-млади и се изписва и върху лицето ни

Здраве16 ОКТОМВРИ 2019

Отговори на най-важните въпроси за антидепресантите

Как действат, водят ли до пристрастяване и още