Здраве & Фитнес : Здраве06 СЕПТЕМВРИ 2018

Спанакът не е единствената храна, богата на желязо

Лещата и тиквените семки също съдържат този минерал

Когато става дума за набавяне на този важен минерал много хора разчитат само на спанака, за да си доставят необходимото желязо. 

Желязото е изключително полезно за организма, тъй като чрез него кислородът достига до всички части на тялото. Освен това, този минерал е много важен за здравето и красотата на кожата, ноктите и косата.

Здравните специалисти препоръчват жените между 19 и 50 годишна възраст да приемат по 18мг желязо дневно, а тези над 50 години – по 8мг. Липсата или недостигът на желязо в организма води до подуване, главоболие и редица други неприятни усещания.

Ако решите да приемате желязо по естествен начин, тоест чрез храната, е важно да знаете в кои храни то се съдържа. И да, спанакът не е единственият зеленчук, богат на този важен минерал. 

Лещата – 30% от дневния прием

Лещата е богата както на фибри и протеини, така и на желязо. Освен това, лещата се среща целогодишно и така винаги може да си набавите необходимото желязо. В тази бобова култура се съдържа една трета от препоръчителната дневна доза желязо.

Черен шоколад – 20% от дневния прием

Каква по-хубава новина от тази, че шоколадът е полезен за здравето заради съдържанието му на желязо. Важно е да се уточни, че говорим за черния, а не млечния шоколад и здравните експерти препоръчват да приемаме само по 1-2 парченца, за да си набавим една пета от дневната доза желязо.

Тиквените семки – 19% от дневния прием

В тиквените семки се съдържа цинк, магнезий, антиоксиданти и разбира се, желязо. Една шепа от тези семки ще ви осигури приблизително една пета от необходимото желязо за деня. Освен това, семките са чудесна алтернатива на висококалоричните снакове.

Шам фъстък – 18% от дневния прием

Едни от най-вкусните ядки са много богати на желязо. Само една порция от тях ни доставя почти една пета от необходимото количество от минерала. Шам фъстъкът може да се хапва както като снак, така и да се добави към йогурта за закуска или салатата за вечеря.

Червено месо – 15 % от дневния прием

В червеното месо се съдържат цели 15% от препоръчителния дневен прием на желязо. Освен това, като всяко друго месо, и това е богато на протеини. Диетолозите съветват да не се прекалява с червеното месо, тъй като в него се съдържат и много мазнини, които не са изцяло полезни за сърцето.

Броколи – 10% от дневния прием

Броколите не просто са богати на желязо, но и на витамин Ц, който помага за разграждане на желязото. В този смисъл, една купа задушени броколи, една крем супа или броколи, запечени на фурна със сирена са истинска супер-храна!

Киноа – 8% от дневния прием

Тази алтернатива на ориза е чудесен източник на желязо, но имайте предвид, че трябва да се приготвя на бавен огън или да се накисне, защото при термалната обработка на висока температура, киноата губи полезните си свойства, включително и желязото, което съдържа.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве19 АВГУСТ 2019

Как се храни моделът на Victoria's Secret Роми Стридж

Ангелът ни показва тайната зад красивото й тяло

Здраве16 АВГУСТ 2019

Детокс с активен въглен - да или не?

Трендът с черните напитки и храни може би не е толкова здравословен, колкото си мислим

Здраве13 АВГУСТ 2019

5 храни, които не трябва да ядете преди плаж

Газирано, сладко и солено предизвикват подуване

Здраве05 АВГУСТ 2019

Най-опасните химикали в козметичните продукти

Пудрата и лакът за нокти крият канцерогени